علیرضا فغانی:رفتنم به جام‌جهانی به عملکردم بازمی‌گردد

علیرضا فغانیداور بین‌المللی فوتبال ایران گفت، درصد اشتباه داوران ایرانی با آرامش بیشتر پایین می‌آید.

به گزارش سایت داوران ایران و به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علیرضا فغانی درباره عملکرد داوران فوتبال در نیم فصل اول رقابت‌های لیگ برتر گفت: “در نیم فصل اول، مانند فصول گذشته اشتباه‌هایی صورت گرفت که برخی از‌ آنها تاثیرگذار بود. به هر حال تا زمانی که انسان کار قضاوت را انجام می‌دهد، اشتباه هم رخ می‌دهد و این گونه نیست که در طول فصل هیچ اشتباهی رخ ندهد کما این که در لیگ‌های معتبر اروپایی هم شاهد اشتباه‌های زیادی هستیم. در نتیجه‌ نباید توقع داشته باشیم که داوران اصلا اشتباه نکنند. مهم‌ترین مساله در داوری این است که داوران باید آرامش داشته باشند. به عنوان نمونه اگر اختلافی در جامعه داوری و کمیته‌ داوران وجود دارد، بهتر است این اختلاف درون خانواده داوری حل‌وفصل شود تا داوران با آرامش بیشتری به کار بپردازند.”

 فغانی همچنین درباره مربیان و بازیکنانی که علیه داوران مصاحبه می‌کنند، گفت: “برخی افراد به عمد صحبت‌هایی می‌کنند که به خیال خود از داوران امتیاز بگیرند. هر چه داوران آرامش بیشتری داشته باشند، اشتباه‌های کمتری را مرتکب می‌شوند و حق به حق‌دار می‌رسد. مسئولان مربوط باید در برابر صحبت‌هایی که پیش‌ و پس از بازی‌ها علیه داوران انجام می‌شود، واکنش نشان داده و تمهیدات بازدارنده‌ای برایش بیندیشند.”

 او که یکی از داورهای نامزد حضور در جام جهانی 2014 است، در ادامه به حضورش در رقابت‌های جام‌جهانی باشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: “در این مسابقات همراه با حسن کامرانی‌فر و رضا سخندان به عنوان تیم ذخیره حضور داشته و تمام تست‌های فنی و آمادگی جسمانی را با موفقیت طی کردیم. از هشت بازی این مسابقات، پنج بازی را به عنوان داور چهارم حضور داشتم. فیفا داوران را بر اساس تورنمنت‌هایی ارزیابی می‌کند که در آنها قضاوت کرده باشند. این مسابقات اولین تورنمنت بین‌المللی من بود که در آن فرصت قضاوت پیدا نکردم ولی پابه‌پای همه داوران در تست‌های فنی شرکت کرده و به دلیل عملکرد خوبم جزو داوران ذخیره قرار گرفتم که از این بابت خوشحالم. در سال 2013 چهار تورنمنت بین‌المللی وجود دارد که امیدوارم در آنها شرکت کنم تا عملکردم مورد ارزیابی فیفا قرار گیرد. این چهار تورنمنت عبارتند از: جام جهانی نوجوانان، جام جهانی جوانان، جام کنفدراسیون‌ها و جام جهانی باشگاه‌ها.”

 فغانی درباره رقیبان خود در راه رسیدن به جام جهانی 2014 برزیل هم گفت: “ایرماتف و نیشیمورا و حتی خلیل الغمدی تجربه حضور در جام جهانی را دارند. مهم این است که حواس‌مان باشد تا موقعیت‌های سال 2013 را از دست ندهیم.”

یک پاسخ

  1. با سلام .با آرزوی موفقیت تیم داوری ایران در جام جانی 2014 مخصوصا آقای فغانی با تشکر محمد ابراهیمی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *