مظفری زاده: داوران فوتبال ایران به خاطر حمایت نشدن بی‌انگیزه شده‌اند

داور بین‌المللی فدراسیون فوتبال معتقد است که یکی از عوامل موثر در بروز قضاوت‌های نادرست، استرس و فشارهای روانی حاکم بر داوران قبل از مسابقات است.

 به گزارش سایت داوران و به نقل ازخبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،سعید مظفری زاده درباره کارگاه آموزشی داوران لیگ برتر با روانشناسان فدراسیون فوتبال اظهار کرد: این کارگاه یک کلاس آموزشی بسیار موثر برای داوران هم در بحث فنی و هم در خصوص کنترل استرس و فشارهای روانی آنها قبل از شروع نیم فصل دوم رقابت‌های لیگ برتر است و به طور قطع باز خورد این کارگاه آموزشی را در طول رقابت‌های لیگ برتر شاهد خواهیم بود.

 وی گفت: داوری کاری سخت و استرس‌زاست که نقش روانشناسی در تمام ابعاد آن بسیار تاثیر گذار است لذا هر چقدر تعامل در این زمینه بیشتر باشد و مطالعات داوران درباره مهارت‌های ذهنی و روانی بالاتر برود در مدیریت کردن و قضاوت در داخل زمین عملکرد موثقی خواهد داشت.

 مظفری‌زاده یکی از مشکلات اساسی داوران لیگ برتر فوتبال را عدم حمایت قانونی از داوران عنوان کرد و افزود: بی‌توجهی نسبت به نیازهای رفاهی، آموزشی و حمایت‌های قانونی از داوران بی‌انگیزگی زیادی را برای این قشر فراهم کرده و مشکلات زیادی را برای داوران ایجاد کرده است که امیدوارم با بحث و بررسی این مسایل و جدی گرفتن چنین امر مهمی از سوی دست اندرکاران و مسئولان فدراسیون فوتبال، در شروع نیم فصل دوم داوران با انگیزه بهتر و با کاهش درصد خطا قضاو‌های خوبی را به نمایش بگذارنند.

 داور بین‌المللی فدراسیون فوتبال در پایان تداوم چنین کارگاه‌های آموزشی را به نفع جامعه داوران ذکر و تصریح کرد: برگزاری چنین کارگاه‌های سبب می‌شود تا در آینده داوران با مرتفع کردن نقاط ضعف خود، با اعتماد به نفس بیشتری به امر قضاوت بپردازنند.

یک پاسخ

  1. همیشه از قضاوتهای شما لذت برده ام و از فنون روانشناسانه و مدیریت کارامد شما تجربه کسب کرده ام ومشتاق ملاقات حضوری شما هستم تا جایی که در شهر شما پیگیر شدم اما متاسفانه موفق نشدم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *