دکتر فرهادی: پیش از هر کار روانشناسی باید جلوی تخریب داوران را گرفت

عضو کمیته‌ روانشناسی فدراسیون فوتبال یکی از بزرگ‌ترین مشکلات حال حاضر را تخریب داوران توسط اهالی فوتبال عنوان کرد.

به گزارش سایت داوران ایران و به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر یدالله فرهادی درباره کارگاه آموزشی روانشناسان با داوران لیگ برتر فوتبال، خاطر نشان کرد: این کارگاه آموزشی دستاورد بزرگی برای داوران به دنبال داشت، چون برای اولین شاهد تجمع 80 داور لیگ برتر بودیم که با یک هدف مشخصی مسیری را دنبال می‌کردند که در نهایت با بررسی، جمع‌آوری عوامل و منابع استرس ارائه راهکارهای مناسبی از سوی داوران و روانشناسان شرایط مطلوبی را در روند کاری آینده آنها فراهم خواهد کرد.

 وی افزود: این کارگاه‌های آموزشی که توسط فدراسیون فوتبال پیش‌بینی شده بود. فرصت خوبی برای داوران بود که با حضور روانشناسان به مهم‌ترین عوامل و منابع استرس و فشارهای روانی وارده به آنها قبل از شروع فصل، نیم فصل و پایان فصل بپردازند تا در شروع نیم فصل دوم با کمترین خطا و زدن سوت اشتباه رقابت‌ها را داوری کنند.

 فرهادی یکی از مشکلات کنونی داوران لیگ برتر فوتبال را تخریب داوران توسط مربیان، ورزشکاران، سرپرستان و دست اندرکاران فوتبال عنوان کرد و تصریح کرد: در هیچ کشوری سراغ ندارم به اندازه کشور ما، داور در هر مسابقه از سوی اهالی فوتبال به صورت خشونت‌های کلامی و غیر کلامی مورد هجمه و تخریب قرار بگیرد و این واقعا جای تاسف است که همیشه همه چیز را سر داور خراب و وی را در تمام زمینه‌ها مقصر قلمداد کنیم. در حالی که به جای برخورد انضباطی با خاطیان، حتی برخی مواقع دیده می‌شود شکایت از دپارتمان داوری به کمیته‌ انضباطی فدراسیون فوتبال ارجاع داده نمی‌شود یا با تاخیر رسیدگی می‌شود.

 عضو کمیته‌ روانشناسی فدراسیون فوتبال در پایان خاطر نشان کرد: در این کارگاه آموزشی بیش از آن که بخواهیم عوامل و منابع استرس وارده به داوران را بررسی و راهکارهای لازم را ارائه دهیم، باید علت تخریب داوران توسط بازیکنان، مربیان و … پس از شکست برابر تیم مقابل بررسی شود تا داوران بی‌جهت مورد مواخذه و تخریب قرار نگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *