عسگری: خبرهای خوبی از داوران بین المللی ایرانی خواهید شنید

حسین عسگری رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال،درباره دیدارهای هفته شانزدهم لیگ برتر، حضورش در جلسه کمیته داوران کنفدراسیون فوتبال و وضعیت داوران بین المللی فوتبال ایران به نکات مهمی اشاره کرد.
به گزارش سایت داوران ایران، وی درباره قضاوت های داوران در هفته شانزدهم لیگ برتر گفت: داوران بجز در بازی نفت آبادان- ذوب آهن عملکرد خوبی داشتند. در این بازی متاسفانه جهانبازی در دو صحنه تشخیص هند و خطا اشتباهات تاثیرگذاری داشته که منجر به گل و تعیین نتیجه بازی شده است. اما در دیگر بازیها اشتباهات تاثیرگذاری نداشته ایم. البته درباره بازی پرسپولیس و ملوان در انزلی بحثهای بسیاری پیش آمده که باید بگویم صالحی بسیار خوب قضاوت کرد و همه تصمیماتش درست بود. گل اول ملوان اصلا آفساید نبود و مهاجم ملوان در مسیر توپ نبوده که بخواهد جلوی دید دروازه بان را بگیرد و حدود 10-12 متر با دروازه بان تیم پرسپولیس فاصله داشته است.
عسگری درباره دیگر صحنه های مورد بحث بازی گفت: گلی که ملوانی ها اعتقاد دارند به غلط مردود شده کاملا به درستی مردود شد. چرا که مهاجم ملوان روی هوا دروازه بان پرسپولیس  را با آرنجش شارژ کرد و دروازه بان حتی اگر 5 تا 10 سانتی متر روی هوا جابجا شود ممکن است حریف گل به ثمر برساند. در دیگر صحنه ای که ملوانی ها اعتقاد دارند محسن بنگر روی مهاجم ملوان خطای پنالتی انجام داد، داور به درستی پنالتی اعلام نکرد چرا که بنگر اول توپ را زد و بعد هم در حین برخورد هیچ خطایی روی بازیکن ملوان انجام نداد.
رئیس دپارتمان داوری درباره حضورش در جلسه کمیته داوران کنفدراسیون فوتبال آسیا گفت: جلسات بسیار خوبی داشتیم و بحث های بسیار خوب و مفیدی شد و خبرهای خوبی برای داوران ایرانی در عرصه بین الملل در روزهای آینده به گوش خواهد رسید. در عرصه بین الملل داوران ایرانی در رقابتهای معتبر آسیایی و جهانی سوت خواهند زد.
عسگری درباره اینکه چرا ایران در رقابتهای غرب آسیا داور ندارد گفت: این رقابتها را کنفدراسیون فوتبال آسیا برگزار نمی کند و تنها فدراسیون غرب آسیا از کنفدراسیون می خواهد تا داوران را به آنها معرفی کند. این رقابتها جزو رقابتهای درجه دو آسیا هم نیست و حضور داوران ایرانی در این تورنمنت زیاد مهم نیست. من یک سوال مطرح می کنم حضور داوران ایرانی در این رقابتها مهمتر است یا قضاوت محسن ترکی در یک چهارم لیگ قهرمانان آسیا و نیمه نهایی سوزوکی کاپ مهم تر است؟ یکی از خبرهای خوب این است که قرار است در رقابتهای زیر20 سال جهان در ترکیه داور ایرانی حضور داشته باشد.حضور در رقابتهای غرب آسیا مهم تر است یا کاندیدا بودن تیم داوری ایرانی فغانی، کامرانی فر و سخندان برای جام جهانی 2014 برزیل و حضور این تیم داوری در رقابتهای باشگاههای جهان؟ همین الان علی نژادیان به عنوان کمک داور به رقابتهای سوزوکی کاپ رفته است،فغانی در رقابتهای زیر19 سال آسیا قضاوت کرده است، جهانبازی و سخندان در رقابتهای زیر16 سال آسیا در تهران قضاوت کرده اند و بسیاری قضاوتهای دیگر. من مطمئن هستم که دربازیهای مقدماتی جام جهانی در فروردین ماه فغانی و ترکی قضاوت خواهند داشت. در تست داوران جام جهانی در سوئیس تیم کاندیدای ایرانی تست ها را پذیرفته شده اند و عملکرد بسیار خوبی داشته اند و سه داور و 4 کمک داور از کشورهای دیگر آسیا رد شده اند. به هر جهت تیم داوری ایرانی در یک سالی که تا اعلام نهایی فرصت باقی مانده باید عملکرد خوبی داشته باشند  چرا که کمیته داوران همه گونه تلاشی را برای حضور آنها در جام جهانی 2014 برزیل خواهد کرد.
وی در پایان درباره عدم انتخاب فغانی به عنوان بهترین داور آسیا گفت: از بین 90 داور بین المللی در آسیا فغانی به جمع 3 کاندیدای نهایی رسیده و این می تواند بسیار خوب باشد. درست مثل حضور علی کریمی که خوشحال کننده بود. منتها هر دو انتخاب نشدند. به نظر همه کاندیداهای نهایی جزو بهترین بهترین ها هستند. هر سه داور یعنی نی شی مورا و ایرماتوف و فغانی امتیازات نزدیکی داشته اند اما به دلیل حضور داور ژاپنی و ازبکی در المپیک لندن امتیاز آنها کمی بیشتر شد و به همین دلیل فغانی انتخاب نشد در حالیکه در دیگر رقابتهای آسیایی و جهانی هر سه این داوران پا به پای یکدیگر حضور داشته اند و قضاوت کرده اند.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *