علی خسروی: شکایت از داور اماراتی به فیفا خارج از عرف بین‌المللی بود

علی خسروی

پیشکسوت داوری فوتبال ایران شکایت مسئولان فدراسیون از قضاوت داور اماراتی به فیفا را کاری غیر حرفه‌ای و خارج از استانداردهای بین‌المللی دانست.

به گزارش سایت داوران ایران، علی خسروی در گفتگو با خبرنگار مهر، در مورد نامه فدراسیون فوتبال به فیفا و شکایت از نحوه قضاوت داور اماراتی بازی ایران و ازبکستان ضمن بیان مطلب فوق گفت: متاسفانه مسئولان فدراسیون با عجله نامه‌ای را علیه قضاوت داور اماراتی به فیفا ارسال کردند که کار غیر حرفه‌ای و خارج از استانداردهای بین‌المللی است.

وی با اشاره به اینکه باید اعتراض به عملکرد این داور در کمیته داوران AFC مطرح می‌شد، ادامه داد:‌ ارسال چنین نامه‌‌هایی انعکاس خوب جهانی ندارد و مسئولین فیفا از این کار خوششان نمی‌آید. در این شرایط آدم‌هایی که مدعی آشنایی با اصول بین‌المللی و عرف فوتبال دنیا بوده و خود را به روز می‌دانند، باید جلوی این نامه را می‌گرفتند.

پیشکسوت داوری کشورمان ادامه داد:‌ این مساله بر هیچکس پوشیده نیست کمک داور نخست این بازی به اشتباه پرچم زد. همان طور که آقای نصیرزاده اعلام کرده بنده هم معتقدم خلعتبری در آن صحنه دخالتی در بازی حریف نداشت و کمک داور با اشتباه خود گل صحیح ایران را مردود اعلام کرد.

وی اضافه کرد: دراین شرایط اما ما نباید با فیفا نامه نگاری می‌کردیم زیرا برای آنها تنها نظر و گزارش ناظر داوری مهم است. فیفا اگر مشکلی در داوری این بازی ببیند، دستور بازبینی بازی توسط ناظر و اعلام رای مجدد می‌کند و در این شرایط ارسال نامه اقدام درستی نبود.

خسروی با بیان اینکه نباید عوامفریبی کرده و می‌بایست با مردم روراست باشیم، ادامه داد:‌ اشتباه داوری در قانون پیش بینی شده و به قول فیروز کریمی جزئی از بازی است و تا زمانی که داوری مسابقات توسط چشمان غیرمسلح و انسان انجام می‌شود بروز چنین اتفاقاتی دور از انتظار نیست.

وی همچنین تصریح کرد: امیدوارم اظهار نظر دلسوزانه ما به حاشیه‌سازی تشبیه نشود زیرا آنچه ما می‌گوییم به خاطر حضور 30 ساله در داوری فوتبال و تجربه‌ای است که از حضور در میادین بین‌المللی جهانی و المپیک کسب کردیم.

کارشناس داوری کشورمان در پایان گفت: ‌آقای اوگاوا رئیس دپارتمان داوری آسیا در جلسه کمیته داوران AFC به آقایان اعلام کرده، بهتر بود بخشی‌زاده و جهانبازی را از فهرست داوران بین‌المللی خط نمی‌زدید زیرا 3-4 سال طول می‌کشد تا داورانی که در فهرست بین‌المللی به ما اعلام کرده‌اید، الیت شوند.

یک پاسخ

  1. اگر چه کمک داور اول اماراتی بازی ایران و ازبکستان در تشخیص صحنه افساید مرتکب اشتباه فاحش شد لذا فدراسیون برای فرار روبه جلو خود وسرپوش گذاشتن به ضعف سوء مدیریت وبی کفایتی خود اقدام به مکاتیه وشکایت از داور مزبور به فیفا کرده اند این فدراسیون اینقدر صداقت دارد که سه امتیاز به دست آورده دور رفت راکه مستحق نبودن کسب کند آن را نیز مکاتبه نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *