مسعود مرادی: داوران در این مرحله از مسابقات اغماض نمی کنند

به گزارش سایت داوران ایران و به نقل ازخبرگزاری ایرنا،مسعود مرادی با اشاره به اینکه سیف البداوی نفراول داوری امارات و یکی از نامزدهای قضاوت در مرحله نهایی جام جهانی 2014 برزیل است

مرادی افزود:بازیکنان ملی پوش ما باید بدانندعلاوه برتیم هاکه رقابت شدیدی برای صعود به مرحله نهایی جام جهانی دارند،عملکرد داوران نیز زیر نظر کمیته های مختلف منطقه ای، آسیایی و جهانی قرار دارند.

وی افزود:ازاین رو داوران بشدت مراقب عملکرد خود در بازی هستند و سعی خواهند کرد کمترین خطا واشتباه را درقضاوت های خود داشته باشند تا بتوانند درمرحله نهایی جام جهانی حضور داشته باشند.

داور بین المللی و بازنشسته کشورمان تاکید کرد: داوران در این مرحله از هیچ خطایی به آسانی نخواهند گذشت و در صورت مشاهده خطا بشدت با آن برخورد خواهند کرد.

وی دراین باره به اخراج مسعودشجاعی دردیدارایران برابرکره جنوبی اشاره کرد وافزود:شجاعی می توانست درآن بازی 90 دقیقه در خدمت تیم باشد اما با توجه به اینکه هنور فوتبالیست های ایرانی از فضای حرفه ای خارج از ایران آشنا نشده اند و فکر می کنند داوران بین المللی در رقابت های برون مرزی مانند داوران داخلی در قضاوت های خود اغماض می کنند و به راحتی از خطاها می گذرند برای بارسوم خطا کرد و اخراج شد.

مرادی اضافه کرد:همانطور که مشاهده شد در آن بازی 100 هزار هوادار از تیم ملی حمایت می کردند اما داور به آن فضا ومیزبانی تیم ایران توجهی نکرد و با دومین خطای محرز شجاعی کارت زرد دوم را به این بازیکن نشان داد و او را از زمین بازی اخراج کرد.

وی ادامه داد:بازیکنان ما باید بدانند سخت گیری در قضاوت های بین المللی وجود دارد برهمین اساس بازیکنان باید به شدت مراقب رفتار و خطاهای خود دردرون زمین باشند.

به گفته وی نزدیک شدن به داور و اعتراض درتمامی دنیا منسوخ شده اما هنوز درلیگ ایران و تیم ملی که متاثرازلیگ داخلی است هنوز این رفتار اصلاح نشده است و بازیکنان به راحتی به داور معترض و زیاد به داوران نزدیک می شوند.

کارشناس ارشد داوری فوتبال ایران در خصوص کمک های البداوی در این بازی نیز گفت : یاسر مراد با تجربه ترین کمک داوران کویتی است که پیش از این به ایران نیز سفر کرده و کمک ˈسعد کمیلˈ در دیدار دوستانه ایران و آلمان بود.

این داور کویتی به زبان های عربی،فارسی و انگلیسی کاملا آشنا بوده و این سه زبان را به راحتی صحبت می کند با این تفاسیر معتقدم تیم داوری قوی برای قضاوت دیدار تیم های ایران و ازبکستان انتخاب شده است.

وی ازملی پوشان باردیگردرخواست کرد:‌بدون جهت خطایی را در زمین مرتکب نشده و اخطار های بی مورد نگیرند دیگر دوره این گونه اعتراض ها گذشته و باید به تصمیم داوراحترام بگذارند.

مرادی معتقد است بازیکنان نبایستی به هیچ وجه تحت تاثیر جو ورزشگاه و فضای آن قرار گیرند و فکر کنند داوران دربازی های خانگی در مورد خطاهای بازیکنان میزبان اغماض کرده و از آن چشم پوشی می کنند.

تیم های ملی ایران و ازبکستان درادامه رقابت های گروهی جام جهانی 2014 برزیل در منطقه آسیا و اقیانوسیه وازگروه یک این مسابقات چهارشنبه درورزشگاه آزادی به دیدار یکدیگر می روند این بازی راس ساعت 19 انجام می شود

2 پاسخ

  1. متاسفانه کمک داور در دو صحنه داوری در تشخیص آفساید دچار اشتباه شد که در یک صحنه که منجر به ابطال گل سالم ایران شد در نتیجه بازی مزبور تاثیر گذار بود ونتیجه با تصمیم غلط تعقییر کرد که این قابل اغماض نمی باشد.

  2. با سلام جناب مسعود خان مرادی شما که خود زحمت کشیده داوری هستید و الان هم عضو دپارتمان داوری هستید بپرسید پریسا مرادی که روزی ستاره دوران اقای عنایت بود کجاست؟؟؟؟/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *