عسگری:برخی نمی‌گذارند جامعه داوری آرامش داشته باشد

رئیس دپارتمان داوری گفت: متأسفانه برخی از جامعه داوری نمی‌گذارند که این جامعه رنگ آرامش را ببیند.

 به گزارش سایت داوران حسین عسگری در نوزدهمین دوره نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها در مورد وضعیت داوری اظهار داشت: وضعیت داوری خوب و آرام است. اگر جامعه داوری بگذارد برخی به خاطر خودشان دلسوزی می‌کنند اما به خاطر منافع خود دست به هر کاری می‌زنند. از زمانی که ما آمده‌ایم کارهایی که در دنیا می‌شود را از داوران خواسته‌ایم که خوشبختانه آنها هم عمل می‌کنند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا بین دپارتمان داوری و کمیته داوران اختلاف وجود دارد یا خیر؟ گفت: هیچ اختلافی وجود ندارد و بارها گفته‌ایم که این داستان‌ها را همان افرادی مطرح می‌کنند که گفتم. آنها ماهیت خود را نشان دادند اما نمی‌خواهم اسم ببرم.

رئیس دپارتمان داوری ادامه داد: بخشنامه‌ای که چند روز پیش در مورد عدم حضور کارشناسان و داوران در برنامه‌های تلویزیونی منتشر شد، کسانی در مورد آن جبهه‌گیری کردند که پیش از این هم این مسائل را مطرح می‌کردند. ما با یکدیگر هم سو هستیم، دپارتمان و کمیته داوران هیچ مشکلی با هم ندارند. دپارتمان در هیچ جای دنیا زیر نظر کمیته داوران نیست و وظایف و اختیاراتش مشخص است.اساسنامه فیفا و AFC و ایران می‌گوید که مسئول اجرایی کیست و وظایفش مشخص است.

عسگری تأکید کرد: دو سال پیش که ما آمدیم گفتیم که داوران حق مصاحبه و حضور در برنامه‌های تلویزیون ندارند؛ اما همان افراد گفتند که عسگری دیکتاتور است حالا می‌بینید که قانون فیفا هم همین موضوع را تأکید می‌کند.

وی در پاسخ به این سؤال که روز گذشته خداداد افشاریان در برنامه 90 حاضر شده بود، آیا با این بخشنامه او محروم می‌شود یا خیر؟ گفت: فردوسی‌پور که همین بخشنامه فیفا را برایش ایمیل کردم کلمه اکیدا ممنوع را به بهتر است حاضر نشوند تعبیر می‌کند. آقای فردوسی‌پور شما به خاطر خودتان و برای اینکه برنامه‌تان پربارتر شود نقض قانون می‌کنید. شما که پایبند به قانون هستید چرا این کارها را انجام می‌دهید. به نظر من  90 برنامه خوبی است اما نباید اصول را فراموش کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *