عسگری: جواب استعلام فیفا همه چیز را ثابت کرد

رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال گفت: آنهایی که قانون فیفا برایشان ناخوشایند بود گفتند این قانون «من‌درآوردی» است.

 به گزارش سایت داوران ایران حسین عسگری در مورد پاسخ فیفا به استعلام کمیته داوران ایران مبنی بر عدم حضور ناظران و مدرسان داوری در برنامه‌های کارشناسی رسانه‌های گروهی اظهار داشت: من هم وقتی این مسئله را به ناظران ابلاغ کردم از خودم در نیاورده بودم. زمانی که مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا در تهران در جریان بود الطریفی ناظر داوری این مسابقات کلاسی یک روزه در تهران برای ناظران برگزار و اعلام کرد هیچ ناظری حق ندارد در برنامه های کارشناسی داوری در رسانه های گروهی شرکت کند.

وی افزود: مدرسان فیفا از خودشان نمی توانند قانون درست کنند و وقتی هم که من این ابلاغیه را برای ناظران ارسال کردم برخی چنین ابلاغیه ای برایشان ناپسند آمد و چون ناخوشایند بود گفتند این قانون من‌درآوردی است و گفتند از خودم این قانون را آورده ام.

رئیس دپارتمان داوری تاکید کرد: استعلام فیفا به دست ما رسیده و در این نامه نه تنها آمده که که نباید ناظران در رسانه های گروهی حضور پیدا کنند بلکه از کلمه «شدیدا ممنوع است» استفاده شده است. داوران بازنشسته و یا ناظرانی که دیگر در کار نظارت نیستند و با فدراسیون همکاری ندارند مشکلی برای حضور در این برنامه ها و مصاحبه ندارند.

عسگری در مورد قضاوت محسن قهرمانی در بازی استقلال و نفت تهران خاطرنشان کرد: دو اخراجی که در این بازی صورت گرفت کاملا درست بود. سیاوش اکبرپور هم قبل از اینکه بازیکن حریف او را با لگد بزند تنه زد که باید با کارت زرد جریمه می شد.

وی در مورد گل آرش برهانی و شائبه در خصوص گلزنی او با دست اظهار داشت: با وجود بررسی های مختلف و تصاویر آهسته معلوم نیست برهانی با دست گل زده یا سر اما آنچه مشخص است اینکه دست و سر او همزمان به سمت توپ می رود و حرکت دست او خطا نیست. در تصاویر تلویزیونی هم مشخص نیست توپ به دست برخورد داشته است یا خیر.

عسگری در خصوص بازی پرسپولیس و مس کرمان هم گفت: در بازی پرسپولیس که به نگرفتن یک پنالتی معترض بودند خطای رخ داده روی مهاجم پرسپولیس پشت محوطه جریمه بوده و پنالتی نبود.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *