اصفهانیان: ممنوعیت کار ناظران داوری در رسانه‌ها قابلیت اجرا ندارد

رییس کمیته‌ داوران فدراسیون فوتبال گفت: قانون ممنوعیت فعالیت ناظران داوری در رسانه‌ها به عنوان کارشناس مسایل داوری فعلا قابل اجرا نیست.

به گزارش سایت داوران وبه نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)فریدون اصفهانیان درباره قانونی که به تازگی از سوی دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال وضع شده و به ناظران داوری اجازه نمی‌دهد به عنوان کارشناس در رسانه‌های گروهی فعالیت کنند، اظهار کرد: این قانون هنوز در کمیته‌ داوران به تصویب نرسیده و قابلیت اجرایی ندارد.

 وی ادامه داد: در کلاس توجیهی ناظران داوری که پیش از برگزاری رقابت‌های قهرمانی نوجوانان آسیا در تهران برگزار شد، آقای الطریفی از عربستان عنوان کرد که در فیفا قانونی هست که به ناظران فعال اجازه نمی‌دهد به عنوان کارشناس در رسانه‌های گروهی به آنالیز مسایل داوری بپردازند. پس از این که وی چنین حرفی زد، از آقای عسگری خواستم که درباره این قانون استعلام بگیرد و نتیجه‌ را به کمک داوران اعلام کند.

اصفهانیان افزود: قرار بود که آقای عسگری نتیجه‌ استعلام را به کمیته‌ ارسال کند تا اعضای کمیته‌ درباره آن بحث و بررسی کنند، اما هنوز هیچ چیزی نه از سوی دپارتمان و نه از سوی AFC و فیفا به کمیته‌ داوران به صورت مکتوب ارسال نشده است بنابراین خلا این قانون قابلیت اجرا ندارد.

 چندی پیش دپارتمان داوری فوتبال اعلام کرد که بر اساس بخشنامه فیفا ناظران فعال داوری حق شرکت در برنامه‌های تلو.ی را به عنوان کارشناس ندارند. این قانون با اعتراض تنی چند از ناظران داوری روبرو شد و در نهایت هم مسعود مرادی، عضو کمیته‌ داوران فدراسیون فوتبال اعلام کرد که چنین قانونی در کمیته‌ داوران تصویب نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *