اصفهانیان: کمیته داوران نیاز به آیین نامه دارد

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: برای فدراسیونی که کمیته داورانش به مدت پنج سال بدون آیین نامه به فعالیت خود ادامه داده است، متاسفم.

به گزارش سایت داوران ایران و به نقل از سایت مهر فریدون اصفهانیان در خصوص تاکید دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال بر ممانعت از حضور ناظران داوری در برنامه‌های ورزشی صداوسیما گفت: این موضوع را آقای الطریفی عربستانی که به عنوان مدرس AFC در کلاس ناظران داوری فوتبال کشورمان حضور یافته بود، مطرح کرده است. ایشان در آن جلسه عنوان کرده است ناظرانی که با دپارتمان و کمیته داوران فدراسیون فوتبال همکاری می‌کنند، نمی‌توانند در برنامه‌های تلویزیونی حضور یابند.

وی در ادامه افزود: این موضوع بصورت رسمی به کمیته داوران فدراسیون فوتبال ابلاغ نشده و موردی است که یکی از ناظران کنفدراسیون فوتبال آسیا شفاها بدان اشاره کرده است. به همین خاطر من از آقای عسگری خواستم بصورت رسمی از فیفا و AFC در خصوص حضور ناظران داوری در برنامه‌های ورزشی استعلام بگیرد که براساس آن تصمیم گیری کنیم.

“با این شرایط آیا حضور ناظران داوری در برنامه‌های ورزشی صداوسیما بلامانع است”، اصفهانیان در پاسخ به این پرسش گفت: من نمی‌گویم مشکل ندارد. به هر صورت آقای الطریفی مدرس کنفدراسیون فوتبال آسیا در یک کلاس توجیهی چنین موضوعی را مطرح کرده است. ما باید از AFC استعلام بگیریم. کمیته داوران فدراسیون فوتبال تنها مواردی را به اجرا می‌گذارد که بصورت بخشنامه به این کمیته ابلاغ شده باشد. تا به امروز که از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا چیزی بصورت رسمی به ما ابلاغ نشده است.

اصفهانیان در خصوص تصویب آیین نامه کمیته داوران فدراسیون فوتبال توسط هیات رئیسه این فدراسیون گفت: آیین نامه را به هیات رئیسه فدراسیون داده‌ایم تا مورد مطالعه قرار دهند. امیدواریم در جلسات آتی آیین نامه کمیته داوران تصویب شود.

وی در خصوص اینکه تصویب آیین نامه کمیته داوران می‌تواند به اختلافات موجود بین این کمیته و دپارتمان داوری فدراسیون پایان دهد، گفت: موضوع اختلاف نظرها به کنار، کمیته داوران نیاز به آیین نامه دارد. واقعا برای فدراسیون متاسفم که کمیته داورانش پنج سال بدون آیین نامه کار کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *