مرادی: داوران ایرانی در دربی ضعیف‌تر از خارجی‌ها نبودند


به گزارش سایت داوران به نقل از خبرگزاری فارس، مسعود مرادی امروز در کرج اظهار داشت: همان‌طور که اکثر علاقه‌مندان به فوتبال و هواداران تیم‌های استقلال و پرسپولیس می‌دانند، پس از اتفاقات تلخ در نبرد سرخابی‌های سال 72 مسئولان ارشد ورزشی کشور به دلیل حساسیت‌ها و شرایط ویژه آن سال‌ها تصمیم گرفتند که قضاوت این دیدار را به خارجی‌ها بدهند.
وی تصریح کرد: به همین دلیل چندین سال شاهد بودیم داورانی از خارج کشور برای قضاوت این بازی دعوت شدند که در میان آنها هم داوران مطرح و هم با توانایی کمتر حضور داشتند.
این داور پیشکسوت فوتبال کشورمان در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینکه آیا سپردن قضاوت دیدار سرخابی‌ها به داوران خارجی اقدام صحیحی بود؟‌ گفت: نمی‌توان به این موضوع تک بعدی نگاه کرد و باید همه جوانب را بررسی و سپس نظر داد.
مرادی ادامه داد: هر تصمیمی را باید در ظرف زمانی خاص خود تحلیل و بررسی کرد، به همین دلیل باید شرایط سال‌ 72 و پس از آن را در کنار تنش‌های ایجاد شده در بازی استقلال و پرسپولیس کنار هم گذاشته و سپس به این پرسش پاسخ داد.
وی تصریح کرد: به هر حال این اقدام هم تجربه‌ای برای فوتبال ایران بود و خوشحال هستیم که پس از چند سال بار دیگر مسئولان ارشد و ورزشی کشورمان به داوران ایرانی اعتماد کردند.
* داوران ایرانی پاسخ اعتماد مسئولان را دادند
این داور بازنشسته فوتبال کشورمان در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا داوران ایرانی قضاوت‌ دربی را با موفقیت انجام دادند؟‌ گفت: در این بازی‌ها شاهد اشتباهاتی بودیم و از سوی دیگر تصمیم‌های صحیح و قاطعانه‌ای را از سوی داوران ایرانی مشاهده کردیم که نشان دهنده توانایی و شجاعت آنها است.
مرادی با بیان اینکه اشتباهات داوری جزیی از فوتبال است، گفت: هیچ داوری نمی‌تواند ادعا کند که بدون اشتباه سوت زده و تمام تصمیم‌های وی صحیح بوده است.
* مردم از نحوه قضاوت داوران ایرانی رضایت دارند
وی گفت: مهم این است که مردم از نحوه قضاوت داوران ایرانی رضایت داشته و اگر اعتراضی هم به یک تصمیم داشتند، مطمئن بودند که اشتباه داور از روی عمد و مغرضانه نبوده است.
وی تاکید کرد: خوشبختانه داوران ایرانی به ویژه داوران جوان‌تر پاسخ اعتماد مسئولان را با انجام قضاوت‌های خوب در شهرآورد پایتخت داده و به همین دلیل هم مردم و هم مسئولان از عملکرد آنها رضایت دارند.
مرادی در پایان اظهار امیدواری کرد: در دیدار آتی تیم‌های استقلال و پرسپولیس که به طور قطع یک ایرانی قضاوت آن را بر عهده خواهد داشت، بار دیگر شاهد موفقیت داوران ایرانی در درون زمین باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *