تاثیر کارنامه هفته 5 داوران در تعیین داور دربی

حسین عسگری نائب رئیس کمیته داوران

به گزارش سایت داوران به نقل از خبرگزاری فارس، حسین عسگری در مورد تست آمادگی جسمانی مجدد از داوران گفت:‌ به 12-13 کمک داور و داوری که در کلاس پیش از فصل لیگ برتر در تست آمادگی جسمانی موفق نشدند، فرصت دوباره‌ای دادیم. به آنها گفتیم خودشان با هم هماهنگ و یک روز را به ما اعلام کنند تا در آن روز از آنها آزمون مجدد بگیریم و دوباره حرف و حدیثی پیش نیاید و نگویند که فدراسیون ما را به اجبار به تست آمادگی جسمانی آورد. در نهایت این افراد روز یکشنبه را به ما اعلام کردند و ما ورزشگاه دستگردی را برای گرفتن تست مجدد هماهنگ و آماده کردیم.
وی ادامه داد: در تست روز گذشته سه کمک داور به نام‌های داود رفعتی، صادق نوری از زنجان و مسعود فرح‌نیا از خراسان رضوی نتوانستند تست آمادگی جسمانی را به پایان برسانند و در این آزمون مردود شدند. همچنین سه داور وسط به نام سیفی ‌آذر از تبریز، هدایت ممبینی و ایرج ساعدی از کردستان در تست آمادگی جسمانی مردود شدند. داورانی که در تست آمادگی جسمانی روز گذشته شرکت نکردند می‌توانند در دو کلاسی که در شهریورماه برای داوران لیگ‌های پایین‌تر در شیراز و رشت برگزار می‌کنیم مجددا تست آمادگی جسمانی بدهند اما کمیته داوران در مورد داورانی که در تست آمادگی جسمانی روز گذشته مردود شدند تصمیم گیری می‌کند.
عسگری در مورد شایعه برکناری‌اش در جلسه هیئت رئیسه امروز فدراسیون فوتبال، گفت: در این مورد فقط یک مسئله را بیان می‌کنم اینکه آیا اصلا امروز هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال جلسه‌ای برگزار کرده یا نه؟ می‌توانید در این زمینه از دفتر دبیرکل فدراسیون که هماهنگ کننده این جلسه است سؤال کنید. اگر چنین جلسه‌ای برگزار نشده معنایش آن است که اصل و اساس این حرف کذب است.
رئیس دپارتمان داوری در مورد خداحافظی داود رفعتی از داوری گفت: من هم از طریق رسانه‌ها متوجه این اتفاق شدم اما هر شخصی می‌تواند برای خودش تصمیم بگیرد.
وی در مورد انتخاب داور دربی پایتخت و اینکه گفته بود 5 داور شانس قضاوت در این مسابقه را دارند، گفت: اگرچه ما 30 داور داریم اما فقط 5 یا 4 داور می‌توانند چنین مسابقه‌ای را قضاوت کنند و این داوران حتما داوران الیت و بین‌المللی ما نیستند. داورانی که کارنامه خوبی از خود برجا گذاشته‌اند شانس قضاوت در دربی را دارند. به عنوان مثال تورج حق‌وردی و احمد صالحی قضاوت‌های خوبی در لیگ این فصل داشته‌اند.البته صالحی با توجه به اینکه در هفته اول و چهارم بازی استقلال را سوت زده دیگر منطقی نیست که در هفته ششم هم دوباره برای استقلال قضاوت کند. در تعیین داور دربی فاکتورهای زیادی دخیل است که یکی از آنها عملکرد این داوران در هفته پنجم لیگ برتر است.

5 پاسخ

  1. با سلام لطفا از حسین عسگری بپرسید چرا باید داوران شهرستانی باید در تست امادگی جسمانی در هوای گرم بدوند ولی تهرانیها در هوای خوب وسرد تست بدهند .چرا تبعیض ……………..این کارها عاقبت خوبی ندارد.

  2. سلام لطفابه جناب عسگری وجناب اصفهانیان وهرشخصی که دلسوزجامعه داوری است ومیتواندبرای نجات داوران کاری بکندبگوئیدتورابه خدانظارت اساسی وکاملی برعملکردکمیته های داوران استانهاداشته باشندبخصوص کمیته داوران استان خوزستان که عدم مدیریت پارتی بازی زدوبندوهرج ومرج وهزاران مشکل دیگرکه به وضوح دران بیدادمیکندوبه راحتی حق داوران شایسته جوان وبااستعداداستان را برای حضوردرلیگ های کشورپایمال میکنندو…!عاجزانه تقاضامندم پیگیری فرمائید.سپاسگزارم

  3. وقتی شنیدم فرح نیا و ممبینی تست نرفتم علامت سوال های زیادی نو ذهنم اومد…چون از آمادگی بدنیشون مطمئنم

  4. اقای سالاری دلت خوشه برادر من شما مگه نظر سنجی رو نمیبینی .این یعنی فاجعه برای حسین عسگری و کمبته داوران کشور.لیاقت مرد.لیاقت یعنی تهران بقیه ول معطل.واسه همین که بهترین های ما جایی ندارند.

  5. ما امیدواریم که جناب اقای اصفهانیان به کمیته داوران کشور نظم ببخشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *