فریدون اصفهانیان: باید تجهیزات مدرن رادیویی خریداری کنیم

فریدون اصفهانیان رییس کمیته داوران

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت که باید برای داوران تجهیزات مدرن رادیویی خریداری شود.

فریدون اصفهانیان در مورد استفاده از 5 داور که از سوی فیفا تایید شده، اظهار داشت: هر مسئله‌ای که فیفا به صورت قانون دربیاورد و بعد به کشورهای عضو ابلاغ کند باید اجرایی شود. هر کشور هم با توجه به داشته‌هایش آن را انجام می‌دهد. ما باید تجهیزات مدرن رادیویی برای داوران بخریم؛ تجهیزاتی که طول موج آماتوری داشته و بردش کمتر از 200 متر باشد و با بی‌سیم‌های دیگر در ورزشگاه مانند بی‌سیم پلیس و حراست تداخل نداشته باشد.

وی ادامه داد: باید این تجهیزات خریداری شود و به داوران آموزش لازم را برای استفاده بدهیم تا قضاوت‌ها به بهترین شکل انجام شود. به دلیل قیمت زیاد این تجهیزات از آنها فقط در لیگ برتر می‌توانیم استفاده کنیم. فدراسیون باید برای خرید این تکنولوژی هزینه کند زیرا ارتباط داوران در طول برگزاری مسابقه باعث می‌شود ضریب اشتباه داوران پایین‌تر بیاید.

اصفهانیان در مورد اینکه در گذشته چنین تجهیزاتی از نوع نامرغوبش خریداری شد، عنوان کرد: آن تجهیزات مربوط به استفاده از سه داور بود و تجهیزات مربوط به 5 داور با نوع قبلی آن متفاوت است. در گذشته بهترین تجهیزات داوری حدود 300 تا 400 هزار تومان قیمت داشت اما تجهیزات جدید گرانتر است به ویژه اینکه قیمت ارز هم گران شده است. با این حال هرچه سریع‌تر باید این تجهیزات خریداری شود تا در لیگ برتر بتوانیم از این تکنولوژی استفاده کنیم.

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال در مورد برنامه‌هایش برای لیگ برتر آینده گفت: روز 20 و 21 تیر ماه نیز کلاسی آموزشی برای داوران داریم و در این کلاس از نظر آمادگی جسمانی تست می‌شوند و آموزش‌هایی نیز برای داوران داریم. داوران مظلوم‌ترین قشر جامعه فوتبال هستند.

اصفهانیان در مورد افزایش دستمزد داوران در لیگ دوازدهم گفت: فصل آینده دستمزد داوران همان 500 هزار تومان است. البته با جذب اسپانسر سعی می‌کنیم حق الزحمه داوران را افزایش دهیم ولی بدانید که میزان دستمزد داوری ارتباطی با اشتباه داوران ندارد و اگر اینگونه بود در کشورهایی که پول خوبی به داوران می‌دهند نباید هیچ اشتباهی دیده می‌شد. با این حال وظیفه ماست که بهترین امکانات رفاهی را برای داوران آماده کنیم. مبلغ 500 هزار تومان نسبت به سال‌های قبل خیلی خوب است.

وی افزود: زمانی که ما داوری می‌کردیم به داوری عشق می‌ورزیدیم و کاری به پول نداشتیم. البته پول در کنار کار هست ولی با عشق داوری می‌کردیم و داوران اکنون نیز باید در جریان بازی تمام هوش و حواس‌شان بر روی بازی باشد و به مسایل بیرون زمین و حتی مشکلات خودشان توجهی نکنند. داوران باید برای داوری انگیزه داشته باشند. داوران هویت و شخصیت اجتماعی خوبی دارند و افراد جامعه برایشان ارزش و احترام زیادی قائل هستند. وقتی داوری قضاوت خوب و با صلابتی داشته باشد این حس خوب را نمی‌توان با هیچ رقمی خریداری کرد.

اصفهانیان در مورد شایعه جانشینی مسعود مرادی به جای حسین عسگری در دپارتمان داوری، گفت: هر آنچه برای جامعه داوری مفید است باید انجام شود و ما در کمیته و دپارتمان بیش از انگشتان دو دست نمی‌توانیم نفر داشته باشیم. پیشکسوتان و اهالی داوری نیز باید با گذشت، معرفت و تعامل به رشد بیشتر داوری ایران کمک کنند و باید به داوری بیشتر بها بدهیم. همه باید برای رسیدن به موفقیت دست به دست هم دهیم.

9 پاسخ

  1. سلام من قبول دارم باید عشق داشته باشه ولی وقتی داور مسائل مادی فشار بهش میاره و توی داوریش حتما تاثیر داره این توی علم روانشناسی تایید شده

  2. با سلام به اطلاع میرساند کلاس ارتقا داوری درجه2به1در اراک از روز چهارشنبه28تیر به مدرسی آقای مسعود مرادی آغاز میگردد،ثبت نام کنندگان جهت هماهنگی با آقای شموسیان ریاست کمیته داوران استان مرکزی تماس حاصل نمایند.
    09188628172

  3. کاش کار در کمیته داوران فوتبال مشابه کار در هیات زنجان نباشد چرا که زنجان بهرهای از وجود شما نبرد حتی ساختار آن هم متلاشی شد در هر صورت همکارانم را در لیگهای 1و2و3وبرتر و کلیه داوران را دوست دارم

  4. علارغم ضایع شدن 22سال زحماتم در داوری کشور باز برای کمیته داوران فوتبال آرزوی موفقیت در پیشبرد داوری داوران ایران را دارم و امیدوارم ایران در عرصه بین المللی اصفهانیان و مرادیها و صفیری ونجاتی و ترکی و کامرانی فر و سخندان و ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. داشته باشد

  5. سلام قبول باشه آقای اصفهانیان رویای خوبی است برای پیشرفت داوری

  6. از شنیدن خبرانتصاب آقا فریدون خوشحالم حد اقل 10 روزی که در مسابقات دانشگاه علوم پزشکی کشوری اهواز،چند سال قبل در جوارشان بودم یافتم که انسان صادقی است.اما آقا فریدون تورا خدا دقت کن و نذار آرزوها و تلاش های یک داور مستعد نابود بشه.کاری که آقای غیاثی و آقای عسکری ،خواسته یا ناخواسته با اینجانب داور ملی این مملکت کردند و به بهانه ی سهمیه استان شما پر است زندگی من و خانوادمو به خاک سیاه کشاندن.وتنها عقده و نفرین منو و خانوادمو بدنبال خود کشاندند.تورا به خدا به داورانی که استعداد دارند و عاشقند عاشقند و از زندگی خود مایه گذاشتند میدان بده و دستشان را بگیر تا در آینده فریدون های زیادی صاف وصادق داشته باشی. omidi3643@yahoo.com

  7. سلام
    سایت دچار مشکل شده؟
    چرا به روز نمی شه؟

  8. باسلام،امیدوارم آقای اصفهانیان با تسلط بیشتر بر اوضاع داوری حق شهرستانی ها را
    به هر آنکه مستحق رشد در سطوح بالا هستند بدهد و داوری کشوردر چند نفر خلاصه نشود چون تمامی داوران با عشق و علاقه به کار خود ادامه داده و دارای شخصیت اجتماعی بالایی هستند. شاید این سخن بیشتر همکاران من باشد.
    با آرزوی موفقیت برای کلیه اعضای دپارتمان و کمیته داوران استانها و کشور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *