موافقت مجمع بین‌المللی فوتبال با استفاده از فن آوری خط دروازه

فناوری خط دروازه

با موافقت مجمع بین‌المللی فوتبال با استفاده از فن آوری خط دروازه شاهد تغییر و تحول اساسی در این رشته خواهیم بود.

مدت زیادی است که استفاده از دوربین خط دروازه مطرح شده ولی با مخالفت برخی سران فوتبال از جمله میشل پلاتینی روبه‌رو بود.

مجمع بین‌المللی فوتبال در نهایت در یک تصمیم تاریخی به اتفاق آرا استفاده از تکنولوژی دوربین خط دروازه را مورد پذیرش قرار داد. آنها پیش از این 2 سیستم را مورد توجه قرار داده بودند که یکی از آنها استفاده از داورانی بود که کنار خط عرضی زمین برای تشخیص ورود توپ به دروازه می‌ایستادند. دیدارهای اروپایی بسیاری با استفاده از این سیستم برگزار شد ولی در نهایت برخی تشخیص‌های اشتباه سران فیفا را مجاب کرد تا استفاده از دوربین‌ها خط دروازه را مورد توجه قرار دهند.

استفاده از این دوربین‌ها ممکن است خیلی زود اجرایی نشوند زیرا چند گام دیگر تا نصب و راه‌اندازی این سیستم باقی مانده است. پیش از راه اندازی، این سیستم باید در همه ورزشگاه‌ها نصب شده و چگونگی کار آن مورد بررسی قرار گیرد تا پس از آن اجرای این سیستم به شکل رسمی صورت پذیرد.

لیگ برتر انگلیس در این نشست به استفاده هرچه سریع‌تر از این سیستم رای داد. در بیانیه‌ای که در سایت رسمی لیگ برتر انگلیس منتشر شده آمده: “ما از تصمیم اتحادیه فوتبال بین المللی استقبال می‌کنیم. استفاده از دوربین خط دروازه و حضور داور در کنار خط عرضی دروازه مورد تایید ما هستند. امیدواریم هرچه زودتر شرایط استفاده از دوربین‌های خط دروازه فراهم شود.”

بلاتر رئیس فیفا هم موافقت خود را با استفاده از این فن آوری اعلام کرده است.

یک پاسخ

  1. دستشون درد نکنه که بعد سالها تایید کردن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *