مسعود مرادی: اگر از داوران حمایت نشود آنها تحت فشار بیشتری قرار می‌گیرند

ناظر داوری فوتبال آسیا گفت: در لیگ برتری که بازیکنان دستمزد میلیاردی می‌گیرند اگر از داوری حمایت نشود آنها تحت فشار بیشتری قرار می‌گیرند.

به گزارش سایت داوران ایران و به نقل از فارس، مسعود مرادی در مورد شایعه حضورش به عنوان جانشین حسین‌ عسگری در دپارتمان داوری، اظهار داشت: این شایعه به هیچ عنوان صحت ندارد و به آن توجه نکنید. من نه شرایط احراز چنین پستی را دارم و نه به دنبال آن هستم و تجربه‌ای هم در این زمینه ندارم. مدتی به عنوان یک داور معمولی کار کرده‌ام. از من پیشکسوت‌تر و بزرگتر بسیار بیشتر است. داوری فوتبال ایران نیازی به من ندارد.

داور بازنشسته بین المللی فوتبال ایران در مورد وضعیت داوری در لیگ برتر آینده فوتبال، گفت: شرایط برای داوری خوب در فوتبال ایران فراهم نیست. بنابراین فرقی هم نمی‌کند حسین عسگری مسئول باشد یا مسعود عنایت یا فرد دیگری، تا زمانی که داوری در فوتبال ایران در پایین‌ترین جایگاه باشد اوضاع همین است. هیچ‌کس به داوری اهمیتی نمی‌دهد و شرایط برای قضاوت مناسب فراهم نیست و داوران ما تحت فشار هستند.

وی اضافه کرد: تا زمانی‌ که هرکسی از داوری انتقاد می‌کنند و هر تهمتی به داوران زده می‌شود بدون آنکه با آنها برخورد شود وضع همین است. فرقی هم نمی‌کند چه کسی مسئول داوری فوتبال ایران باشد. با این وضعیت هیچ‌کس نمی‌تواند مدعی تحول در داوری فوتبال ایران باشد.

این داور پیشکسوت با انتقاد از جامعه داوری، عنوان کرد: متاسفانه جامعه داوری باهم اتحاد ندارند و همه باهم در تضاد هستند. هیچ انسجامی بین اهالی داوری نیست و با چنین وضعیتی نمی‌توان انتظار داشت وضع داوری فوتبال ایران در آینده خیلی بهتر شود.

مرادی با اشاره به دستمزد میلیاردی بازیکنان در لیگ برتر دوازدهم به فارس گفت: وقتی بازیکنان دستمزد میلیاردی می‌گیرند اهمیت کار داور در لیگ برتر فصل بعد دوچندان می‌شود. مطمئن باشید باشگاه‌ها از هیچ اشتباهی در داوری نمی‌گذرند و به راحتی شکست‌هایشان را به گردن اشتباه‌های داوری می‌اندازند و اگر داوری حمایت نشود فصل آینده داوران بیش از گذشته تحت فشار قرار می‌گیرند. متاسفانه هر سال می‌گوییم سال به سال دریغ از پارسال.

وی در مورد اینکه چرا کمتر به عنوان ناظر و مدرس داوری در فوتبال ایران کار می‌کند، گفت: هر وقت به من به عنوان ناظر و مدرس داوری مسئولیتی در فوتبال ایران بدهند آن را انجام می‌دهم و اگر هم ندهند به کار نظارت و مدرسی داوری در فوتبال آسیا مشغول می‌شوم. تا زمانی که پیشکسوت داوری در فوتبال ایران به سن و سال است نه توانایی و شایستگی و تجربه افراد شرایط همین است. حتما باید سن و سالی از تو گذشته باشد. در تضاد با کسی نیستم و نمی‌خواهم علیه کسی جبهه بگیرم و مردم خودشان بهترین قاضی هستند. به نظر و رای کمیته داوران و دپارتمان داوری احترام می‌گذارم و بازهم تاکید می‌کنم نه شرایط و نه تجربه حضور در دپارتمان داوری را دارم و نه دنبال این مسایل هستم.

3 پاسخ

  1. سلام آقای مرادی شماکه دربرنامه ۹۰خیلی ازداوران خوب! کشورواشتباهات واضحشون حمایت میکنید؛دیگه حمایت ازاین بهتر؟!حمایت ازاین بیشتر!

  2. سلام آقای مرادی؛ازداوران خوب کشورحمایت شدنتیجه اش در۴هفته اول فصل۹۱مشخص شدفصلی که نیکوست ازقضاوتهاش پیداست

  3. سلام آقای مرادی ازداوران خوب کشورمون حمایت شدنتیجه اش در۴هفته اول نمایان شدفصلی که نیکوست ازداورانش پیداست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *