اصفهانیان: هر کسی می‌ تواند به داوری کشور کمک کند بیاید

رییس جدید کمیته‌ داوران فدراسیون فوتبال، گفت: عقیده دارم که هر کسی می‌تواند به داوری کشور کمک کند باید به ما در کمیته‌ داوران کمک کند.
فریدون اصفهانیان درباره تغییرات احتمالی کمیته‌ داوران فدراسیون فوتبال، گفت: فعلا در حال بررسی افراد مورد نظر برای تشکیل کمیته‌ داوران هستیم، اما اعضای فعلی هم تاکنون زحمات زیادی کشیده‌اند. به هر حال من عقیده دارم که هر کسی می‌تواند به داوری کشور کمک کند باید بیاید و نقش آفرینی کند تا داوری ما به نتایج خوب برسد.

وی که در دوره جدید فدراسیون فوتبال به عنوان یکی از اعضای هیات رییسه فدراسیون فوتبال، به ریاست کمیته‌ داوران این فدراسیون منصوب شد درباره این انتخاب گفت: با توجه به این که رییس کمیته‌ داوران باید یکی از اعضای هیات رییسه باشد، دوستان به من لطف کردند و مرا به این سمت انتخاب کردند. اکنون هم باید بر اساس برنامه‌ریزی‌های مدون کار کنیم.

اصفهانیان همچنین درباره تغییرات احتمالی در ترکیب دپارتمان داوری نیز، اظهار کرد: کمیته‌ داوران وظیفه سیاستگذاری را بر عهده دارد و دپارتمان کارهای اجرایی را دنبال می‌کند. فعلا این دو نهاد کار خود را انجام می‌دهند، ولی پس از تشکیل کمیته‌ داوران درباره دپارتمان هم بحث و بررسی می‌‌کنیم.

رییس جدید کمیته‌ داوران در ادامه آموزش را بخش اصلی فعالیت‌های کمیته‌ داوران عنوان و خاطر نشان کرد: شنبه در مشهد کلاس پیشرفته داوری از سوی فیفا برگزار شد که بسیار هم خوب بود. سطح مدرسان این کلاس هم بالا برد. در این کلاس که از مدت ها قبل درخواست شد و این که در مشهد برگزار می‌شود 30 داور جوان حضور دارند که می‌توانند آینده ما را تامین کنند. در مجموع برگزاری این دسته کلاس‌ها می‌تواند به رشد فنی و آمادگی جسمانی داوران کمک شایانی کند.

وی در پایان داوری‌های فصل یازدهم لیگ برتر را در مجموع خوب توصیف و تصریح کرد: داوری‌ها نسبتا خوب بودند، ولی طبیعی است که اشتباه‌هایی هم وجود داشته است. وقتی کسی به عنوان داور پذیرفته می‌شود نباید انتظار داشت که هر بازی را بتواند قضاوت کند. به عنوان نمونه یک راننده حرفه‌ای هم گاهی ممکن است دچار مشکل شود. مشکلات داوری مساله‌ای است که همیشه پیش می‌آید ولی من امیدوارم تمام کسانی را که می‌توانند به جامعه داوری کمک کنند، دست به دست هم بدهند و باعث پیشرفت داوری کشور شوند.

2 پاسخ

  1. ان شاء اله که فکری برای داوران فراموش شده در لیگ های 2 و 3 شود تا آنها در لیگهای پایین فسیل نشوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *