عسگری: چهار داور جوان و 8 کمک داور جوان برای اولین بار در لیگ برتر سوت می زنند

حسین عسگری رئیس دپارتمان داوری در گفت و گو با سایت رسمی فدراسیون فوتبال، درباره حضور داوران جوان در لیگ برتر به نکاتی اشاره کرد.

به گزارش سایت داوران ایران، رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال در این باره گفت: 4 داور و 8 کمک داور جوان برای اولین بار در لیگ برتر سوت خواهند زد. این داوران و کمک داوران تجربه قضاوت و کارنامه بسیار خوب در رقابتهای لیگ یک و دو دارند و برای اولین بار است در رقابتهای لیگ برتر قضاوت می کنند.

وی ادامه داد: ما این داوران را برای بازیهای غیرحساس لیگ برتر در هفته آخر در نظر گرفته ایم. این کار کمیته داوران نشان می دهد که ما به پشتوانه سازی در داوری ایران اهمیت می دهیم و با توجه به اینکه داوران خوب ما مثل مرادی، ممبینی، رفیعی و تورج حق وردی به دلایل مختلفی مثل بازنشستگی و مصدومیت و خداحافظی از داوری کنار رفته اند ما باید نسل جوان را جایگزین کنیم و احساس می کنیم در دیدارهای غیرحساس هفته آخر فرصت مناسبی برای محک زدن آنها وجود دارد.

عسگری ادامه داد: ما این داوران جوان را نزدیک به یک سال و چند ماه است که در لیگ های مختلف زیرنظر داشته ایم و این اتفاق درتاریخ لیگ برتر برای اولین بار است که می افتد. امیدوارم که باشگاههای لیگ برتری جهت تزریق خون تازه به رگهای داوری ایران با جامعه داوری همکاری لازم را داشته باشند.

وی در پایان گفت:دو داور از چهار داور جوان بازیهای روز جمعه 27 ساله بوده و دو داور دیگر 31 و 35 ساله هستند. کمک داوران هم در بازه سنی 25 تا 35 قرار دارند.

یک پاسخ

  1. سلام من هم خوشحالم فقط بشمارید چند تا تهرانی هستند داور چهارم و کمک داورها منظورم است واقعا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *