حسین عسگری: داوران ما برای دو هفته پایانی لیگ آماده‌اند

رییس دپارتمان داوری فوتبال گفت: تعداد محدودی داور در اختیار داریم که سعی می‌کنیم بهترین‌هایش را برای تفاوت در دو هفته پایان فصل انتخاب کنیم.

حسین عسگری، در رابطه با دو هفته پایانی فصل یازدهم لیگ برتر فوتبال گفت: بر اساس برنامه‌ای که از اول فصل داشتیم و با توجه به حساسیت‌ بازی‌ها سعی می‌کنیم از باتجربه‌ترین داوران استفاده می‌کنیم. به هر حال تعداد محدودی داور در اختیار داریم که تعدادی از آن‌ها محروم و مصدوم هستند و تعدادی هم قرار است برای قضاوت دیدارهای بین‌المللی به خارج از کشور سفر کنند. ما هم از بین نفراتی که در اختیار داریم بهترین‌ها را برای بازی‌های مهم‌تر انتخاب می‌کنیم. هرچند از هفته‌های پایانی کمتر دیداری را می‌توان دید که مهم و حساس نباشد.

وی درباره شیوه نظارت بر کار داوران در دو هفته پایانی لیگ برتر هم گفت: نظارت‌ها هم مثل گذشته انجام می‌شوند و قرار نیست اتفاق خاصی در این زمینه رخ دهد. البته برای بازی‌های خیلی حساس ممکن است از یک ناظر ویژه هم استفاده کنیم؛ این مسئله هم فقط از این جنبه اهمیت دارد که باعث می‌شود داور با روحیه بیشتری عمل کند و از نظر روحی و روانی آماده‌تر باشد. ضمن اینکه تعداد نظران تاثیری در قضاوت بازی نخواهد داشت و ما اگر 10 ناظر هم برای یک بازی قرار دهیم باز هم این داور است که قانون را اجرا می‌کند.

عسگری همچنین با بیان اینکه کمیته داوران به اندازه کافی برای داوران کلاس‌های توجیهی برگزار کرده است اظهار کرد: ما در سه مقطع پیش از شروع فصل، تعطیلات نیم فصل و تعطیلات لیگ که به خاطر اردوی تیم ملی ایجاد شد، سه دوره کلاس توجیهی برای داوران برگزار کردیم و اکنون هم دیگر وقتی برای برگزاری چنین کلاسی وجود ندارد. ضمن اینکه روزهای 12 و 13 اردیبهشت ماه هم دو داور به همراه کمک‌هایشان برای قضاوت به خارج از کشور می‌روند.

نایب رییس کمیته داوران همچنین آمادگی داوران را برای قضاوت در هفته‌های پایانی لیگ مطلوب توصیف و خاطرنشان کرد: شواهد نشان می‌دهد که داوران ما آماده این بازی‌ها هستند ضمن اینکه در چند هفته اخیر هم اشتباه تاثیرگذاری به آن صورت از داوران سرنزده است. به عنوان نمونه صحنه‌ای که راه‌آهنی‌ها معتقد بودند در بازی با تراکتورسازی باید داور برایشان پنالتی می‌گرفت با بازبینی فیلم متوجه شدیم که این گونه نبوده است.

وی در ادامه و در واکنش به صحبت‌های علی دایی پس از دیدار با فولاد مبنی بر اینکه داوران با شجاعت قضاوت نمی‌کنند، گفت: ما فیلم همه بازی‌ها را نگاه می‌کنیم و همه گزارش‌ها را می‌خوانیم و بر اساس قانون رفتار می‌کنیم. در این بین از هر تیمی که رفتار مسئولانه داشته باشد و طبق قانون عمل کند، سپاسگزاریم و با هر تیمی که خلاف قانون عمل کند، برخورد می‌کنیم. صحبت‌های آقای دایی هم نظر شخصی ایشان است.

عسگری در پایان به برنامه‌های کمیته داوران برای تعطیلات بین فصل یازدهم و دوازدهم لیگ برتر اشاره کرد و افزود: برای داوران رده‌های سنی مختلف در لیگ برتر و دسته پایین‌تر و بانوان حداقل 12 کلاس برگزار می‌کنیم. ضمن اینکه مانند گذشته تلاش می‌کنیم در کلاس‌هایمان از حضور اعضای کمیته انضباطی هم بهره ببریم. به هر حال وقتی مسابقه‌ها تمام می‌شوند تازه فعالیت ما بیشتر می‌شود. کمیته داوران استراحت ندارد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *