اصفهانیان: فصل آینده مسئولیت کمیته داوران را برعهده می گیرم

فریدون اصفهانیان
عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال با تاکید بر اینکه برخورد کمیته انضباطی در موارد توهین به داوران باید فوری و قاطع باشد،گفت: طبق قانون فصل آینده مسئولیت کمیته داوران را بر عهده خواهم گرفت.

به گزارش سایت داوران ایران، فریدون اصفهانیان در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص وضعیت داوری فوتبال ایران و حواشی پیش آمده در دیدار تیمهای فوتبال پرسپولیس و داماش ضمن بیان مطلب فوق گفت: این فحاشی ها در همه جای دنیا اتفاق می افتد و ما باید با توجه به ظرفیت ها و داشته ها خود حرکت کنیم.

وی در همین خصوص افزود: هرگونه اهانتی که به داور یک بازی صورت گیرد محکوم است اما این موضوع نباید باب شو تا یک داور هنگامی که مورد اهانت قرار می گیرد بازی را قطع کند هرچند که قانون پنجم داوری در این خصوص اختیاراتی به وی داده است.

عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال در پاسخ به این پرسش که آیا نبود برخورد قاطع و جدی توسط کمیته انضباطی در مواردی که یک داور مورد توهین و یا ضرب و شتم قرار گرفته باعث چنین عکس العمل هایی توسط داوران در جریان بازی ها می شود، اظهار داشت: ما در این خصوص دو یا سه بار جلساتی را بین کمیته داوران و کمیته انضباطی برقرار کردیم که آخرین آن چند روز پیش بین اعضای کمیته انضباطی، کمیته داوران و هیئت رئیسه برگزار شد که اعلام رای فوری بازی پرسپولیس و داماش در نتیجه این جلسات بوده است.

وی در همین خصوص افزود: اجرا نشدن به موقع آیین نامه انضباطی و بازنگری نشدن قوانین این آیین نامه در خصوص اهانت و بی احترامی به داوران در خصوص مشکلات اخیری که بوجود آمده تاثیر زیادی داشته است. قوانین در آیین نامه انضباطی باید به گونه ای باشد که بازدارنده باشد و جرایم نیز باید طوری در نظر گرفته شود که تاثیر گذار بوده نه اینکه جریمه نقدی را درنظر گرفته شود که به اندازه پول چای یک بازیکن باشد و یا رقمی برای باشگاه به حساب نیاید.

اصفهانیان با تاکید بر اینکه برخورد کمیته انضباطی در مواردی که به داوران توهین می شود باید فوری و قاطع باشد، در پاسخ به این پرسش که آیا مسئولیت کمیته داوران را برعهده خواهید گرفت، گفت: طبق قانون یکی از اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال باید مسئولیت کمیته داوران را بر عهده بگیرد، با توجه به اینکه در این خصوص من تنها عضو هیئت رئیسه هستم که دستی بر آتش دارم و دوستان از من خواسته اند که این مسئولیت را بر عهده بگیرم، در فصل آینده رقابتهای لیگ برتر این مسئولیت را بر عهده خواهم گرفت.

عضو کمیته داوران فدراسیون فوتبال در همین خصوص تاکید کرد: هرفردی دارای نقاط ضعف و قوتی است اما من برای پذیرش مسئولیت کمیته داوران برنامه هایی دارم که می خواهم با اجرای آن تا حدود زیادی از مشکلات موجودی که در داوری فوتبال ایران وجود دارد کاسته شود.

2 پاسخ

  1. بی شک بهترین گزینه برای انتصاب برای ریاست کمیته داوران فدراسیون فوتبال با توجه به صداقت و درستی ایشان که در او مطلع هستیم بهترین انتخاب خواهد بود به امید حصول نتیجه ……!!!!!!!!!!! امیدواریم مورد بی مهری وچرخ دنده مافیفا ومناسبات فاسد راس فدراسیون قرار نگیرد.

  2. ه نظر من هرکس که مسول کمیته داوران باشد باید عدالت را اجرا کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *