رئیس دپارتمان داوری: قضاوت داور پرسپولیس – داماش ضعیف بود

حسین عسگری نائب رییس کمیته داوران
نایب رئیس کمیته داوران با بیان اینکه گل اول داماش به پرسپولیس آفساید بود،گفت: علاوه بر محمود رفیعی که در بازی روز گذشته عملکرد ضعیفی داشت، داوران در چند مسابقه دیگر هم اشتباهات تاثیر گذاری داشته اند که با آنها برخورد می شود.

به گزارش سایت داوران ایران، حسین عسگری در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص اشتباهات زیاد داوران در این هفته از مسابقات لیگ برتر، گفت: فعلا منتظر فیلم مسابقه هستیم تا به دستمان برسد. در مجموع با اطلاعاتی که به دست ما رسیده داوران ما در چند مسابقه اشتباهات موثری داشته اند که به آنها رسیدگی خواهیم کرد. با این حساب باید بگویم هفته بد داوران ما بوده است.

وی با اشاره به قضاوت محمود رفیعی و نیمه تمام ماندن بازی پرسپولیس و داماش تصریح کرد: من روز گذشته به عنوان ناظر داوری در استادیوم بودم. قصد توجیه عملکرد رفیعی را ندارم چرا که او قضاوت ضعیفی داشت، اما این دلیل نمی شود رفتارهایی را که اتفاق افتاده نادیده بگیریم. ما بارها خواسته ایم تا مسئولان اجرایی روشی را اتخاذ کنند تا این رفتارها کم شود. با این حال در چند سال اخیر این توهین ها نه تنها کمتر نشده که حتی افزایش هم یافته است.

وی افزود: مطمئن باشید ما با هیچ داوری رودربایستی نداریم، طبق روال کمیته با داورانی که قضاوت بدی داشته اند برخورد می کنیم.

عسگری با تاکید بر اینکه بازی های هفته آخر همیشه حساسیت دارد، گفت: من می گویم اگر با متخلفان و تماشاگرانی که مدام توهین می کنند برخورد شود قطعا این موضوع اثرات خود را در قضاوت خوب داوران نشان می دهد. جا دارد اینجا از علی کریمی که بعد از بازی رفتار مسئولانه ای از خود نشان داد تشکر کنم. کریمی نه تنها به داور بازی حمله نکرد بلکه از او تقدیر کرد، کاش همه بازیکنان و مربیان از این بازیکن الگو بگیرند.

وی درباره پنالتی پرسپولیس و اینکه گفته می شود صحیح نبوده است، تصریح کرد: به نظرم محمود رفیعی نزدیک صحنه بود و زاویه دید خوبی داشت. این یعنی اینکه او نباید در این صحنه اشتباه کرده باشد. گاهی پیش می آید که یک بازیکن بلافاصله بعد از برخورد سرنگون نمی شود و لحظاتی طول می کشد تا روی زمین بیفتد. مهم این است که روی بازیکن خطا انجام شده است؛ درست مثل خطایی که روی کریمی انجام شد.

عسگری گل اول داماش را نادرست دانست و گفت: کار از آنجا برای رفیعی سخت شد که کمک داور گل آفساید داماش را صحیح اعلام کرد، این مسئله برای رفیعی تنش زا شد در حالیکه او نقشی در این اشتباه نداشت.

وی در پاسخ به این سئوال که ” آیا بهتر نبود بازی پرسپولیس و داماش تا انتها ادامه پیدا کند؟”، تاکید کرد: داور طبق قانون اجازه دارد اگر تخلفی در زمین به وجود بیاید بازی را تعلیق کند و آن را نیمه تمام بگذارد. هر چند من هم در ورزشگاه بودم اما از جایگاه داوری پایین نرفتم تا در کار رفیعی دخالتی کنم. ممکن بود بعدا برخی از کارشناسان بگویند نیمه تمام گذاشتن بازی تصمیم رفیعی نبوده است و رئیس کمیته داوران در تصمیم او تاثیر گذاشته است!

عسگری در خصوص انتقادات برخی از کارشناسان در خصوص اینکه محمود رفیعی در حد و اندازه های قضاوت بازی پرسپولیس و داماش نبوده است، گفت: متأسفانه افرادی با عنوان کارشناس از تریبون رسانه ها سوء استفاده می کنند. این کارشناسان مورد تأیید فدراسیون نیستند که در مورد داوری نظر می دهند. رفیعی این فصل بازی های حساس و مهمی مانند ذوب آهن با پرسپولیس، پرسپولیس با فولاد، شاهین با داماش، ملوان با صنعت نفت و بازی رفت ملوان با پرسپولیس را سوت زده بود. قضاوت رفیعی فقط در بازی استقلال با راه آهن کمی مشکل داشت که به همان خاطر سه هفته از داوری محروم شد.

نائب رئیس کمیته داوران در خصوص اینکه چرا قضاوت این بازی به داوران برجسته تری از جمله سعید مظفری زاده یا محسن ترکی سپرده نشد، خاطرنشان کرد: مظفری زاده برای قضاوت در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا به چین رفته بود و 2 روز قبل از مسابقه به تهران برگشت، طبیعی است که او نتواند در لیگ برتر قضاوت کند. محسن ترکی هم در غم از دست دادن مادرش به سوگ نشسته و هنوز برای بازگشت و قضاوت اعلام آمادگی نکرده است.

وی در بخش پایانی سخنانش درباره گل آفساید استقلال به مس سرچشمه هم گفت: اطلاعات من به گزارش های ناظر داوری محدود می شود. چون نتوانستم بازی استقلال را تماشا کنم منتظر فیلم این مسابقه هستم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *