حسین عسگری: تصمیم داور مبنی بر قطع مسابقه مطابق قانون بود

نایب رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: تصمیم رفیعی مبنی بر قطع مسابقه پرسپولیس و داماش هیچ منع قانونی ندارد و مطابق قانون بود.

به گزارش سایت داوران ایران به نقل از فارس، حسین عسگری پس از نیمه تمام ماندن دیدار تیم‌های پرسپولیس و داماش گفت: این بازی تمام نشد و کمیته انضباطی باید درباره نتیجه آن تصمیم بگیرد. فحاشی تماشاگران اتفاق خوبی نبود و داور تشخیص داد امنیت لازم وجود ندارد به همین دلیل بازی را قطع کرد. ۳ بار از طریق کاپیتان پرسپولیس تذکر داد، اما توجهی نشد.

وی افزود: این کار رفیعی هیچ منع قانونی ندارد چون اگر فحاشی شود می‌تواند بازی را متوقف کند. داور امنیت روحی، روانی و جسمی لازم را نداشته باشد می‌تواند چنین تصمیمی را اتخاذ کند.

نایب رئیس کمیته داوران گفت: این قانون از قبل بوده و چیز جدیدی نیست اما تا به حال اجرا نشده است. اگر تصمیم قاطع گرفته شود، چنین اتفاقاتی رخ نخواهد داد.

عسگری در پاسخ به این سوال که اگر به بازیکنان هم بی‌احترامی شود، این قانون صادق است، گفت: بله، همین موضوع صادق است. امنیت مسابقه تنها مخصوص داور نیست. اگر به تیم حریف فحاشی شود، از نظر امنیت روحی هیچ فرقی ندارد و داور می‌تواند دستور توقف بازی را صادر کند. این تصمیم باعث شد داوران ما در بازی‌های بعدی سریع‌تر نتیجه‌گیری کنند.

وی اضافه کرد: شاید نتیجه بازی امروز زیاد فرقی نمی‌کرد اما فوتبال قابل پیش‌بینی نیست. امکان داشت هر اتفاقی بیفتد اما داور و بازیکنان باید امنیت داشته باشند.

عسگری در پاسخ به این سؤال که آیا به نظر شما رفیعی اضافه وزن ندارد، گفت: این موضوع تازگی ندارد. سیستم بدنی رفیعی به گونه‌ای است که چاق نشان داده می‌شود. از خیلی از بازیکنان هم سرحال‌تر است. البته امروز، روز موفقی نداشت، خوب نبود و توقعی که از یک داور باتجربه داشتیم ندیدیم که این اتفاقات افتاد.

2 پاسخ

  1. رفیعی فریب حرکت کریمی را خورد اما شجاعانه بازی را قطع کرد کاش زودتر از اینها داورها بازیهای اینچنینی را قطع میکردند

  2. رفیعی داور تاپی نیست اما دمش گرم که بازی قطع کرد کاش محسن قهرمانی هم همین کار را میکرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *