حسین عسگری: نگاه داوران به داوری نگاه عشق و علاقه باشد

روز سه شنبه ۹ اسفند ماه همایش یک روزه داوری به میزبانی هیات فوتبال استان اصفهان در سالن آمفی تئاتر کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان برگزار شد.
به گزارش سایت داوران ایران، حسین عسگری، نایب رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال در این مراسم تصریح کرد: آنهایی که به عرصه داوری وارد می شوند باید به این حرفه با عشق و علاقه نگاه کنند در غیر اینصورت نمی توانند دوام بیاورند و مطمئنا موفق نخواهند شد.
وی انتخاب داوران فعال استان و دعوت آنها به این همایش را از جنبه های معنوی در داوری دانست و افزود: حق الزحمه داوران مسئله جدیدی در بحث داوری نیست، داوری در تمام دنیا به همین نحو اداره می شود با این تفاوت که داوران خارجی زندگی خودشان را وقف داوری نمی کنند و تنها تا زمانی که احساس خطر نکنند به دنبال حرفه ای شدن هستند.
نائب رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال اظهار داشت: همه  کسانی که می خواهند به عرصه داوری وارد شوند قبل از ورود آرزوهای زیادی دارند اما همین که وارد شدند، متوجه می شوند در این حرفه ی حساس مشکلات و کمبود های زیادی وجود دارد و باید با همین کمبود ها ساخت، به همین دلیل است که از یک کلاس داوری تنها ۳۰ درصد به کار خود ادامه می دهند و سایرین از ادامه آن منصرف می شوند.
حسین عسگری با اشاره به این که فدراسیون فوتبال کشور برای داوری سرمایه گذاری نمی کند، خاطرنشان کرد: داوران ما باید بدانند سرمایه گذاری را کشورهایی می کنند که در آسیا دارای جایگاه داوری بالایی هستند و در مسابقات جام جهانی نماینده دارند، مثل کشور ژاپن که در پنج دوره اخیر جام جهانی همواره یک نماینده را داشته است.
نایب رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال ادامه داد: داوران ما اگر می خواهند به موفقیت برسند باید افق دیدشان را بالا ببرند و دغدغه آنها تنها رسیدن به مسابقات لیگ برتر و رقابتهای بین المللی نباشد.
وی عنوان کرد: متاسفانه داوری در ایران از زمانهای دور روال درستی را طی نکرده است به طوری که داوران با کیفیت ما در کشور به بیست نفر هم نمی رسند و این فرق بین ما و کشور های دیگر از لحاظ داوری است.
حسین عسگری در پایان تاکید کرد: در ۳۰ سال گذشته داوری مانند حالا نبود و با پایان یک بازی همه چیز برای داور میدان تمام می شد، اما امروزه به دلیل پیشرفت روز افزون رسانه ها، پس از پایان یک دیدار مسائل برای داوران شروع می شود و عملکرد آنها زیر ذربین کارشناسان امر داوری می رود، به همین دلیل من از داوران می خواهم با آمادگی هر چه بهتر در مسابقات حاضر شوند تا همگان از قضاوت آنها راضی باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *