عسگری: ایروماتوف افتخار داوری فوتبال آسیاست

حسین عسگری در گفتگو با سایت رسمی فدراسیون از دیدارش با روشن ایروماتوف داور بازی امروز ایران و قطر خبر داد.

به گزارش سایت داوران ایران، وی در این باره گفت: امروز پیش از دیدار ایران و قطر با ایروماتوف بهترین داور فوتبال آسیا دیدار خواهم کرد. ایرماتوف داور بازی ایران و قطر در سال 2003 داور بین المللی شد و یادم می آید که در سال 2007 مسابقات جام جهانی جوانان انتخاب شد. مراحل پیشرفت را به خوبی طی کرد. در جام جهانی 2010 – افریقای جنوبی دیدار افتتاحیه جام جهانی را بین تیم های افریقای جنوبی و مکزیک را سوت زد. البته در جام جهانی به او چهار بازی دیگر هم داده شد که می توان به بازیهای حساس انگلستان – الجزایر، آرژانتین – یونان، بازیهای حساس آرژانتین – آلمان در یک چهارم نهایی و اروگونه – هلند در نیمه نهایی را به خوبی قضاوت کرد.

عسگری در ادامه گفت: او بخت اول قضاوت فینال جام جهانی 2010 بود، اما در آخرین لحظات فیفا داور دیگری را به جای او گذاشت. ایرماتوف از سال 2008  تا 2011 بهترین داور آسیا شد. ایروماتوف دیدار جام ملتهای 2011 قطر را بین استرالیا و ژاپن را سوت زده است.

وی در پایان گفت: بازی ایران و قطر هر چند برای ما تشریفاتی است، اما برای قطر حساس است و انتخاب داور این بازی از سوی ای اف سی نشان می دهد که این بازی چقدر مهم است. البته دیدار ایران – عراق و همچنین ایران – کره جنوبی در یک چهارم نهایی جام ملتها را سوت زده است که یکی با نتیجه پیروزی و دیگری با باخت ایران همراه بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *