کفاشیان: رسیدگی به امور داوران از کارهای اساسی و پایه فدراسیون فوتبال است

علی کفاشیان، رئیس فدراسیون فوتبال در کلاس توجیهی دو روزه داوران و کمک داوران لیگ برتری صحبت کرد.
به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال،کفاشیان ضمن خسته نباشید به دپارتمان داوران و داوران گفت: همیشه هجمه علیه فدراسیون و داوران وجود داشته است و مهم این است که داوران اعتماد به نفسشان را حفظ کرده و کارشان را به درستی انجام دهند.
کفاشیان افزود: من اگر می خواستم رنکینگی برای کمیته های فدراسیون فوتبال تعیین کنم، مطمئنا رنکینگ کمیته داوران بالا بود. خوشبختانه یکی از کمیته هایی که خیلی خوب شکل گرفته کمیته داوران است که جلسات را برگزار می کند  و دپارتمان داوری این مصوبات را به خوبی اجرا می کند.
کفاشیان در ادامه گفت: داور یک انسان است و همانند دیگر انسانها اشتباه می کند و این موضوع را همه پذیرفته اند که اشتباه داوری، جز بازی است. در جام جام جهانی 2010 دیدیم که داوران چقدر اشتباه داشتند. همه می دانند اشتباه داوران عمدی نیست و یک امر طبیعی است. با توجه به اینکه فوتبال مثل ورزشهایی شبیه کشتی نیست که با تلویزیون بتوان قضاوتها را بازبینی کرد، به همین دلیل کار داور مشکل است.
رئیس فدراسیون فوتبال افزود: داوران باید اعتماد به نفس بالایی داشته باشند و مقابل هجمه ها ایستادگی کنند. قضاوت با دقت و مدیریت در مسابقات، می تواند حرف و حدیثها را کمتر کند و برگزاری این نشستها که برای کم کردن اشکالات داوری برگزار می شود بسیار خوب و مفید است.
کفاشیان افزود: از کمیته کمیته انضباطی  می خواهم زمانی که مربیان، مدیران و بازیکنان به داوران اهانت می کنند عکس العمل درخوری نشان دهد. باید در این زمینه دو گام برداریم: گام اول باید در باشگاه ها فرهنگ سازی شود و در گام دوم باید در کمیته انضباطی راهکاری ارائه شود تا بتوانیم با این ماجرا و افراد اهانت کننده برخورد انضباطی انجام دهیم.
کفاشیان در پایان گفت : کمیته داوران در سطح بین المللی خوب بوده و مطمئنا در دوره بعدی استقلال بیشتری خواهد داشت و با توجه به اینکه یکی از اعضای هیات رئیسه فدراسیون باید رئیس کمیته داوران شود و دو نفر هم در این سمت کاندیدا شده اند که در هیات رئیسه حضور داشته باشند، مطمئنا روند آتی، روند خوبی خواهد بود. در هر حال حاضر رسیدگی به امور داوران از کارهای اساسی و پایه فدراسیون فوتبال است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *