عسگری: دروازه‌بان سایپا باید جریمه شود یا داور؟

نایب رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال در واکنش به اعتراض باشگاه سایپا گفت: داور بازی بیشتر اشتباه داشت یا دروازه‌بان سایپا و کدام باید جریمه شوند؟

به گزارش سایت داوران، حسین عسگری در مورد تاکید مهدی تاج به دقت نظر کمیته داوران برای بررسی دقیق اشتباهات داوری اظهار داشت: همیشه این‌گونه رفتار کرده ایم اما مشکل است که وقتی بازی ها رو به پایان است اعتراض ها به داوری بیشتر می شود.

وی با اشاره به بازی استقلال و سایپا و اعتراض باشگاه سایپا به داوری احمد صالحی گفت: داوری این مسابقه چه مشکلی داشت؟ هر کسی می تواند حرف بزند اما صحبت باید وجاهت قانونی داشته باشد. اهالی فوتبال در قبال تصمیمات داور جبهه گیری می کنند در حالی که در هیچ جا این طور عمل نمی کنند.

عسگری تصریح کرد: داور بازی استقلال با سایپا بیشتر اشتباه داشت یا دروازه بان سایپا؟ اگر یک دروازه بان مبتدی هم درون دروازه قرار می گرفت چنین گل هایی دریافت نمی کرد اما کسی به این چیزها توجه نمی کند. باید این گلر بیشتر جریمه شود یا داور؟ بازیکن از باشگاهش پول هم می گیرد. کسی به دریافت این دو گل ساده که یک دروازه بان معمولی هم می توانست آن را بگیرد کاری ندارد اما اگر داور خطایی نگرفته باشد و یا کارت زردی نداده باشد همه از آن می گویند. داور باید در این مسابقه چه می کرد که انجام نداد. اگر جایگاه شما در جدول مناسب نیست تقصیر داور نیست.

نایب رئیس کمیته داوران در ادامه در مورد اعتراض باشگاه پرسپولیس به داوری بازی با فجرسپاسی به فارس و اینکه برخی کارشناسان گفته اند داوری به ضرر پرسپولیس بود گفت: این نوع اعتراض ها چیز جدیدی نیست. ما توجهی به نظر کارشناسان نداریم چون هر بازی ناظر دارد و بر اساس گزارش آنها تصمیم گیری می کنیم. به گفته ناظر داوری بازی پرسپولیس و فجر این مسابقه هیچ مشکلی نداشت.

وی در مورد اینکه باشگاه پرسپولیس معتقد است چندی است که داوری ها به ضرر آنهاست، گفت: در بازی با استقلال داور کجا به ضرر پرسپولیس سوت زد؟ اگر بازیکنی که مستحق اخراج بوده اخراج نمی شد داوری مشکلی نداشت؟

عسگری همچنین در مورد ادعای سخنگوی باشگاه نفت آبادان مبنی بر اینکه احمد صالحی در بازی های مهم برای فولاد قضاوت می کند، خاطر نشان کرد: حرف زدن و داستان درآوردن کاری ندارد. صالحی باید بر چه اساسی برای فولاد قضاوت کند؟ ما نمی توانیم جواب هر ادعای شفاهی را بدهیم و فقط به اعتراض ها و صحبت هایی می پردازیم که کتبی به ما رسیده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *