مسعود مرادی: فشردگی بازی‌ها عامل افت داوران است

مسعود مرادی
کار‌شناس داوری کشورمان تاکید کرد که فشردگی بازی‌های لیگ یکی از عوامل افت داوران است.

مسعود مرادی با اشاره به قضاوت‌های اخیر داوران ایرانی در بازی‌های دربی اظهار داشت: فکر می‌کنم در فوتبال کشورمان دیگر جا افتاده باشد که یک داور ایرانی دربی را قضاوت کند. ما معمولا برای قضاوت بازی دربی از داوران بین المللی استفاده می‌کردیم در صورتی که بسیاری از داوران ملی ما توانایی قضاوت در این بازی را دارند که قضاوت‌های خوب داوران ایرانی در بازی‌های اخیر این مساله را ثابت کرده است.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که بار دیگر از داوران خارجی استفاده می‌کردیم، نظر کمیته داوران آسیا نسبت به داوری کشورمان تغییر می‌کرد و آنها تصور می‌کردند کشور ما داوران ضعیفی دارد که از داوران خارجی استفاده می‌کند که این به سود ما نبود. اینکه بار دیگر از یک داور ایرانی در این بازی استفاده شد، بهترین تصمیم بود.

این داور بازنشسته کشورمان همچنین متذکر شد: همانطور که تیم‌های فوتبال کشورمان برای موفقیت در مسابقات باشگاهی و ملی تلاش می‌کنند، داوران ما هم برای حضور در تورنمنت‌های بین المللی تلاش می‌کنند. باید به داوران کشورمان به عنوان سرمایه‌های ملی نگاه کنیم و فضای آرامی را برای آنها ایجاد کنیم.

وی همچنین با اشاره به اشتباه محسن ترکی در قضاوت دیدار دو تیم استقلال و تراکتورسازی افزود: بهترین داور دنیا هم اشتباه می‌کند اما نباید با یک بازی عملکرد داور را بسنجیم. اشتباه ترکی در نتیجه بازی تاثیرگذار بود و معتقدم ترکی روز خوبی نداشت.

مرادی با اشاره به صحبت‌های امیر قلعه نویی بعد از پایان این بازی در مورد تیم داوری این مسابقه گفت: قلعه نویی حرف قشنگی زد که گفت «ترکی اشتباه کرد اما نباید سرمایه سوزی کنیم»، من هم با نظر او موافق هستم و معتقدم باید قدر امثال ترکی را بیشتر بدانیم.

کار‌شناس داوری کشورمان در پاسخ به این سوال که دلیل افزایش ضریب اشتباهات داوری در لیگ کشورمان چیست، گفت: متاسفانه فشردگی بازی‌های لیگ بر روی عملکرد داوران تاثیر گذاشته و موجب افت آن‌ها شده، البته کمیته داوران با کلاس‌هایی که پس از پایان نیم فصل برگزار کرده سعی دارد تا سطح فنی داوران را افزایش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *