حسین عسگری: رفیعی لجباز نیست!

نایب رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: محمود رفیعی بعد از بازبینی فیلم بازی استقلال – مس کرمان قبول کرد که تصمیمش در دقیقه پایانی بازی اشتباه بوده و باید یک ضربه آزاد برای تیم استقلال می‌گرفته است.

حسین عسگری در گفتگو با مهر، درباره انتقادهای پرویز مظلومی نسبت به تصمیم رفیعی در برنامه 90 اظهار داشت: یدالله سلیمانی، عضو دپارتمان داوری در این برنامه توضیح داد که خطای مدافع مس پشت خط محوطه جریمه انجام شده است و این صحنه به هیچ عنوان نمی‌توانست پنالتی باشد. حتی مظلومی هم در انتهای صحبت‌هایش و با بازبینی چند باره فیلم قبول کرد که این صحنه پنالتی نبود.
وی با طرح این سئوال که نمی‌دانم چرا عده‌ای به دنبال ایجاد هجمه علیه داوران ما هستند، تصریح کرد: هر کسی هنوز فکر می‌کند این خطا پنالتی است به کمیته داوران بیاید تا با نشان دادن فریم به فریم صحنه او را قانع کنیم پنالتی نبوده است. در برنامه 90 هم چند کارشناس تایید کردند که خطا پشت محوطه جریمه بوده و نمی‌تواند پنالتی باشد.

نایب رئیس کمیته داوران یادآور شد: خوشبختانه صحنه‌ای نبوده است که دو تیم به خاطر اشتباه داوری ضرر کنند. اشتباه در همه جای دنیا وجود دارد اما وقتی باید نسبت به آن موضع گرفت که در نتیجه بازی موثر باشد.

عسگری در پاسخ به این سئوال که “چرا رفیعی حتی از اعلام خطا خودداری کرده است؟”، تاکید کرد: زاویه دید داور در زمین با زاویه دوربین‌های تلویزیونی متفاوت است. قطعا اگر او تشخیص داده بود این صحنه خطاست آن را اعلام می‌کرد. البته او روز گذشته و پس از بازبینی فیلم در کمیته داوران قبول کرد که تصمیمش مبنی بر ادامه بازی اشتباه بوده و باید ضربه خطا  را به سود استقلال اعلام می‌کرد.

وی در خصوص اینکه گفته می‌شود رفیعی تحت تاثیر جو ورزشگاه قرار می‌گیرد و در تصمیماتش لجبازی می‌کند، اظهار داشت: اصلا چنین چیزی صحت ندارد. اگر رفیعی لجباز بود و نسبت به شعار تماشاگران واکنش نشان می‌داد که 6 دقیقه وقت اضافه اعلام نمی‌کرد. او می‌توانست زمان اضافه را کمتر اعلام کند تا این مشکلات به وجود نیاید. ضمن اینکه کسی نمی‌توانست او را به این دلیل سرزنش کند.

حسین عسگری در حال تست گرفتن از داوران

عسگری در بخش دیگری از صحبت‌هایش با ابراز رضایت از عملکرد داوران جانشین، گفت: 6 داور الیت ما در کلاس‌های آموزشی مالزی هستند اما دیدیدم که داوران جانشین عملکرد خیلی خوبی داشتند و هیچ تیمی از اشتباه داور متضرر نشد. این نشان می‌دهد که کمیته داوران دست روی دست نگذاشته است و از سال قبل به فکر این روزها بوده است.

وی افزود: چرا چنین مسائلی در رسانه‌ها بزرگ نمی‌شود؟ عملکرد داوران ما در این هفته را می‌توان به این تشبیه کرد که بهترین نفرات تیم ملی در ترکیب نباشند؛ آن وقت با بازیکنان درجه دو به مصاف تیم‌هایی مثل ژاپن و کره برود و برنده از زمین خارج شود.

عسگری در پایان گفت: این هفته هم داوران الیت نیستند و از داوران جانشین استفاده خواهیم کرد. کلاس داوران الیت روز جمعه تمام می‌شود و آنها هفته آینده به تهران بازمی‌گردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *