حسین عسگری: از کسانی که به داوری اتهام زدند شکایت می‌کنیم

نایب‌ رییس کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: از کسانی که در برنامه 90 اتهاماتی را به داوری منتسب کردند، شکایت خواهیم کرد چرا که نسبت به شخصیت حقوقی داوران در مقطع زمانی از گذشته، حساسیت زیادی داریم.

حسین عسگری، گفت: من که برنامه دوشنبه شب 90 را ندیدم اما شنیده‌ام متاسفانه مسایلی درباره داوری و اتهاماتی منتسب به آنها مطرح شده که باید اثبات شود. اسمی از داوری برده نشد و مواردی هم که گفته شده مربوط به هفت، هشت سال پیش بوده که آن موقع ما در منصب کار نبودیم اما داوران یک شخصیت حقیقی دارند و یک شخصیت حقوقی. ما وظیفه داریم نسبت به شخصیت حقوقی داوران حساسیت زیادی داشته و نگذاریم حرمت داوری در هر مقطع زمانی از گذشته، خدشه‌دار شود.

وی افزود: ما قطعا از کسانی که چنین مسایلی را مطرح کردند، شکایت خواهیم کرد تا اگر واقعا مساله‌ای بوده، اذهان مردم نسبت به اتفاقات آن زمان هم روشن شود. البته از طرف دیگری تشکر می‌کنیم از کسانی که تخلفات را بگویند تا اگر موردی اثبات شد، به جرایم احتمالی رسیدگی شده و جامعه داوری هرچه بیشتر پاک‌تر شود. هر کسی آن حرف‌ها را زده باید بیاید و اسناد و مدارک ادعاهایش را ارایه دهد. اصلا هر کسی سند و مدرک نسبت به هرگونه تخلف احتمالی در داوری دارد رو کند. با این که اتفاقات گفته شده برای سال‌ها پیش بوده اما کمیته داوران با جدیت این مساله را پیگیری می‌کند.

عسگری در پاسخ به این سوال که آیا کمیته داوران مامورانی برای رسیدگی و نظارت بر کار داوران، گفت: بله، ما نظارت‌ و اشراف کافی بر فضای فعالیت داوران داریم. در یکسال اخیر که در کمیته داوران فعالیت می‌کنیم، اوضاع را خیلی کنترل کردیم. البته به مسایل شخصی داوران ورود نمی‌کنیم اما بر شرایط کاری‌شان نظارت دقیقی داریم. در مسابقات هم ناظر داوری مسوول کنترل داور است. داوری که برای قضاوت به شهرستانی می‌رود، بدون اجازه ناظر داوری مسابقه حتی نمی‌تواند از هتلش خارج شود. در خیلی از مسایل باید از ناظر اجازه بگیرد چرا که به طور کامل تحت نظارت او است. هنگام برگزاری بازی هم که ناظر بر قضاوت داور نظارت می‌کند.

نایب‌ رییس کمیته داوران در ادامه این گفت‌وگو با بیان اینکه داورانی که در تست آمادگی جسمانی نمره قبولی نیاوردند می‌توانند 6 بهمن یک بار دیگر شانس‌شان را برای پذیرفته شدن امتحان کنند، گفت: 6 بهمن سه، ‌چهار داوری که موفق نبودند، به اضافه 3 کمک‌ داوری که در تست‌ آمادگی جسمانی مالزی موفق نبودند، می‌توانند دوباره تست دهند. ما نتیجه تست آمادگی جسمانی آنهایی که به مالزی رفته بودند را برای AFC ارسال خواهیم کرد.

هادی مهدوی کیا بازیکن اسبق پرسپولیس در برنامه 90 اتهاماتی را متوجه داوران کرد. او در بخشی از گفته هایش از حضور برخی داوران سرشناس در خانه یک دلال خبر داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *