تاج: داوران کم حاشیه ترین و پاک ترین قشر در فوتبال کشور هستند

رئیس کمیته داوران در نشست باز آموزی داوران  و کمک داوران لیگ برتر صحبت کرد.
به گزارش سایت داوران ایران، مهدی تاج نایب رئیس اول  و رئیس کمیته داوران گفت: اولین بحث در زمینه داوری، قضاوت داوری است که در این زمینه باید این مسئله را از دو بعد نگاه کنیم.بعد اول مسائلی است که در مستطیل سبز اتفاق می افتد  که رسیدگی به آن وظیفه کمیته انضباطی و بالاتر از آن کمیته استیناف است و یکسری از مسائل دیگر درخارج از مستطیل سبز است که توسط کمیته رسیدگی به تخلفات حرفه ای مورد بررسی قرار می گیرد و همه شما باید بدانید که بنده در ریز مسائل گفته شده قرار دارم.
وی درادامه بیان کرد: درسال گذشته تنها دو پرنده در این زمینه را مورد بررسی قرار داده ایم که با توجه به بالغ بر 4 هزار مسابقه ای که توسط فدراسیون فوتبال در رده های مختلف برگزار شد و حداقل نیاز به 16 هزار فرصت داوری است، کمتر از نیم درصد است که بهتر است بگویم مقدار آن صفر است.با قدرت می گویم داوران ما کم حاشیه ترین و پاک ترین قشر در فوتبال کشور هستند. اما در زمینه اشتباهات داوری همه ما می دانیم که هیچ عمدی در کار نیست.به همین خاطر به هیچ عنوان اجازه هیچگونه بی احترامی به قشر زحمت کش داوری در کشور را نخواهیم داد.
نایب رئیس اول فدراسیون در ادامه گفت: حضور من در کمیته داوران به واسطه قانونی است که توسط فیفا به فدراسیون های عضو ابلاغ شده است که علت دوم حضور من در این کمیته حمایت از جامعه داوری است.
نایب رئیس فدراسیون فوتبال در ادامه در خصوص اشتباهات داوری گفت: بروز اشتباه در مسائل داوری نسبت به سایر اقشار و اصناف دیگر به هیچ وجه قابل مقایسه نیست اما فرق داوری فوتبال با آنها این است که داوری فوتبال زیر ذره بین است و مردم یک داور فوتبال را حداقل چندین بار در تلویزیون می بینند.پس داوران باید درتمام حرکات، رفتار و حتی پوشش خود دقت داشته باشند.چرا که مردم ایران آنها را به خوبی می شناسند و قطعا  همانگونه که گفتم رفتارشان به شدت زیر ذره بین است.
تاج در ادامه افزود: داوران باید با تمام قوا  از یکدیگرحمایت کنند و هیچ اقدامی در جهت تضعیف این قشر انجام ندهند و برای کمیته داوران به هیچ عنوان صحبت کردن بر علیه داوران پذیرفته نیست و این  کمیته این موضوع را به شدت و قدرت پیگیری می کند.
رئیس کمیته داوران در پایان گفت:این کمیته در حال حاضر به صورت شواریی وجمعی اداره می شود و من معتقدم که با این روش شاهد توسعه روز افزون داوری کشور و پیشرفت آن در مجامع بین المللی خواهیم بود.چرا که حضور حسین عسکری در کمیته داوران آسیا نیز  برای فوتبال ایران غنیمت بوده و قطعا می تواند با حضورش از حقوق داوران ایران در مجامع بین المللی دفاع کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *