پلاتینی: فوتبال محبوبیتش را مدیون اشتباهات داوری است!

میشل پلاتینی استفاده از دوربین روی خط دروازه را باعث کاهش محبوبیت فوتبال در بین هواداران دانست.

به گزارش سایت داوران ایران، موضوع استفاده از تکنولوژی برای کمک به داوران پس از جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی بار دیگر به طور جدی مطرح شد و البته موافقان و مخالفان زیادی درباره‌ی این موضوع اظهارنظر کردند. رئیس یوفا یکی از کسانی است که استفاده از دوربین روی خط دروازه را باعث کاهش جذابیت و هیجان فوتبال می‌داند و معتقد است این مساله می‌تواند به کاهش محبوبیت این رشته‌ی پرطرفدار در بین علاقمندان بینجامد.

میشل پلاتینی در گفت‌وگو با مجله‌ی اکیپ درباره‌ی این موضوع گفت: استفاده از ویدیو و فیلم بازی در شان فوتبال نیست. فکر می‌کنم تصمیم گیری توسط یک انسان (داور) انجام شود، خیلی بهتر است. فوتبال به لطف ارزش‌های انسانی‌اش محبوب‌ترین رشته‌ی ورزشی در سراسر دنیاست. اگر شان و جایگاه آن به یک پدیده‌ی تجاری و تبلیغاتی تنزل پیدا کند، محبوبیتش کاهش خواهد یافت.

موضوع استفاده از دوربین روی خط دروازه زمانی شکل جدی‌تری به خود گرفت، که در جریان دیدار سنتی و حساس آلمان و انگلیس در جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی در حالی که انگلیس 2 بر یک عقب بود، گل صحیح فرانک لمپارد توسط کمک داور دیده نشد. تصاویر تلویزیونی نشان می‌داد که توپ نزدیک به 40 سانتی‌متر درون دروازه بود.

پلاتینی همچنین در اظهارنظری جالب گفت: فوتبال محبوبیتش را مدیون ناداوری‌ها و بی عدالتی‌هاست! می‌بینید در مجالس از جام جهانی 1982 حرف می‌زنند یا از “هندبال” تیری آنری که باعث حذف و نرفتن ایرلند به جام جهانی اخیر شد. دست مارادونا و گل معروف او هم زاده‌ی همین اشتباهات و ناداوری‌ها بوده است. فوتبال رشته‌ای است که نکات منفی و بی عدالتی‌اش را هم همه دوست دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *