عسگری: اشتباهات داوران در نیم فصل را در کلاس توجیهی به نمایش می گذاریم

حسین عسگری نائب رئیس کمیته داوران در گفتگو با سایت رسمی فدراسیون درباره برگزاری کنفرانس مطبوعاتی اش، برگزاری کلاس توجیهی داوران لیگ برتر و آخرین قوانین مقررات داوری گفتگو کرد.

به گزارش سایت داوران ایران، وی درباره کنفرانس مطبوعاتی اش گفت: روز سه شنبه ساعت 11 صبح کنفرانس مطبوعاتی درباره وضعیت داوری کشور و اقدامات انجام شده و برنامه های آتی کمیته داوران برگزار خواهد شد که بنده پاسخگوی سوالات رسانه های گروهی خواهم بود. این کنفرانس در سالن روابط عمومی برگزار خواهد شد و من دوست دارم پاسخگوی همه سوالات رسانه ها باشم.

عسگری درباره برگزاری کلاس توجیهی داوران لیگ برتر گفت: کلاس توجیهی داوران لیگ برتر طی روزهای 11 تا 13 دی ماه در کمپ تیم های ملی برگزار خواهد شد و در این دوره آخرین نکات آموزشی به داوران لیگ برتر در قالب فیلم و ارائه پاور پوینت ها آموزش داده خواهد شد. همچنین برررسی عملکرد نیم فصل داوران و اشتباهات آنها توسط کمیته داوران رصد شده است به داوران نشان داده می شود و آنها دیگر چنین اشتباهاتی در نیم فصل دوم نداشته باشد.

وی درباره آخرین قوانین و مقررات داوری در جهان گفت: همانطور که شاهد رقابت های لیگ قهرمانان اروپا هستید دو داور علاوه بر تیم داوری در پشت دو دروازه مستقر هستند و اتقاقات محوطه جریمه و همچنین رد شدن یا نشدن توپ از خط دروازه را زیر نظر می گیرند. این روش به قضاوت داوران استحکام خاصی بخشیده و اشتباهات در محوطه جریمه را حتی تا صفر کاهش داده است. البته این روش در کشورهای آسیایی نظیر قطر، کره و ژاپن در حال اجراست و حتی علاوه بر لیگ قهرمانان در ایتالیا و اسپانیا در حال اجراست. البته فیفا هنوز این دو داور را به صورت قانون به کشورها اعلام نکرده اما در صورتی که اعلام شود ما هم آن را اجرا خواهیم کرد.

عسگری در پایان گفت: اتفاقات دیدار انگلستان و آلمان در جام جهانی 2010 باعث شد تا فیفا دو دوار را به پشت دروازه ها اضافه کند. البته کمیته داوران فیفا و شخص بلاتر مخالف استفاده از تکنولوژی گل لاین و ورود دیجیتال به عرصه داوری بودند و توجیه آنها هم درست بود چرا که تکنولوژی گل لاین بسیار پرهزینه بود و همه کشورها نمی توانستد آن را اجرا کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *