نایب رییس کمیته داوران: هجمه علیه داوران را بر نمی تابیم

نایب رییس کمیته داوران فدراسیون فوتبال با بیان اینکه صحنه هند بازی پرسپولیس و راه‌آهن گفت: همانطور که صبح اعلام کردیم صحنه هند پنالتی نبود و توپ به دست اتفاق افتاد و نه دست به توپ. دست مدافع حالت بسته داشت و باز نبود و طبیعی هم بود. فاصه هم بسیار کم بود و بازیکن فرصت تصمیم گیری نداشت. پس نه هندی اتفاق افتاده، نه پنالتی بوده و نه بازیکنی باید اخراج می شد.
به گزارش سایت داوران ایران، عسگری با اشاره به مصاحبه هایی که علیه داوران می شود گفت: چرا سرمربیان تیم ها باید علیه داوران مصاحبه کنند؟ما از این مربیان به کمیته انضباطی شکایت کرده ایم و می خواهیم تا با مربیانی که علیه داوران مصاحبه های نادرست می کنند برخورد شود.مربیان به جای رفع اشکالات فنی شان بهترین راه فرار را انتقاد از داوری می دانند.باشگاهها بهتر است برای مربیان و بازیکنانشان دوره های آموزشی داوری بگذارند.این کار به سود باشگاههاست.اصلا کارشناس داوری استخدام کنند تا در چنین مواردی به کمکشان بیاید.در بازی داماش و شاهین هم قضاوت مظفری زاده عالی بود و هیچ مشکلی نداشت اما می بینید که مربیان و مدیران داماش چه گفت و گوهایی علیه او انجام داده اند.  چرا  در هفته سوم که داماش با اشتباه داوری به پیروزی رسید، اعتراضی نکردند. در هفته شانزدهم داور دیدار داماش و نفت اشتباه داشت و ما هم به آن اعتراف کردیم. من از عابدینی می خواهم تا بیاید تا فیلم بازی داماش و شاهین را ببیند و روی تک تک صحنه ها با او بحث کنیم. در بازی ذوب آهن و مس کرمان، مسی ها به نحوه قضاوت داور جوان این بازی که بسیار خوب هم قضاوت کرد اعتراض کردند. در حالی که این داور جوان بهترین بازیکن ذوب آهن را اخراج کرد تا این تیم 40 دقیقه 10 نفره بود، اما در نهایت این ذوب آهن بود که به پیروزی رسید. آیا به صرف اینکه در دقیقه 93 ذوب آهن به گل رسیده باید علیه داور هجمه راه بیاندازد.
وی درباره عملکرد داوران گفت: کمیته داوران همیشه واقعیت را درباره داورانش گفته است و حتی اگر داوری هم اشتباه کرده باشد آن را اعلام می کند و حتی داور خاطی را جریمه هم می کند.
نایب رییس کمیته داوران درباره اینکه از طریق کمیته انضباطی پی‌گیر مصاحبه‌های مربیان علیه داوری خواهند بود، گفت: کمیته داوران بر اساس رویه قانونی که دارد از مربیان و مدیرانی که علیه داوران مصاحبه کرده اند به کمیته انضباطی شکایت خواهد کرد.ما هجمه های اخیر را علیه داوران بر نمی تابیم. همه اینها نشان می دهد که اشتباهات داوری سمت و سو ندارد و از پیش تعیین شده نیست. اشتباهات داوری جزیی از بازی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *