نصیرزاده: هند ممدوتال پنالتی نبود/ توپ 100 کیلومتر در ساعت سرعت داشت

هوشنگ نصیرزاده کارشناس داوری معتقد است که هند ممدوتال در محوطه جریمه پرسپولیس پنالتی نبود و داور به درستی تصمیم گرفت. نصیرزاده در گفت‌وگو با گل در این مورد می‌گوید:«‌در اینکه توپ به دست مدافع پرسپولیس برخورد کرد هیچ شکی وجود  ندارد ولی تصاویر آهسته تلویزیونی نشان داد که دست ممدوتال حالت افتاده داشت و به محض اینکه بازیکن راه آهن توپ را شلیک کرد، مدافع پرسپولیس صورت خود را به سمت راست  چرخاند تا از توپ فرار کند.»

به گزارش سایت داوران ایران، نصیرزاده ادامه می‌دهد:«‌ توپ بر اثر ضربه سنگین راه آهن 100کیلومتر در ساعت سرعت داشت و در چنین مواقعی بازیکن فرصت عکس‌العمل ندارد و امکان اینکه آن صحنه را پنالتی بدانیم بسیار ضعیف یا غیرممکن است. در کلاس‌های بین‌المللی اینطور تدریس می‌شود که هند پنالتی زمانی اتفاق می‌افتد که بازیکن از آمدن توپ به طرف خودش آگاهی داشته باشد و همچنین فرصت تصمیم‌گیری داشته باشد.»

نصیرزاده در پایان می‌گوید:«‌در آن صحنه فرصت تصمیم‌گیری برای ممدوتال وجود نداشت و حتی حقیقی دروازه‌بان پرسپولیس که پشت او قرار داشت به طرف مقابل شیرجه زد و این نشان می‌دهد که حتی تشخیص جهت توپ برای دروازه‌بان پرسپولیس هم غیرممکن بود. در مجموع باید گفت که این خطا پنالتی نبود.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *