عسگری: داوران را نباید مقصر ناکامی تیم خود بدانیم

به گزارش سایت داوران ایران، نایب رییس کمیته داوران گفت: ممبینی قضاوت خوبی در دربی انجام داد. همین که اشتباهی که در نتیجه بازی تاثیرگذار باشد رخ نداده است ‌می‌توان گفت داوری خوبی را در بازی استقلال و پرسپولیس شاهد بوده‌ایم.

حسین عسگری با اشاره به قضاوت هدایت ممبینی در دیدار دربی اظهار کرد: در این دیدار قضاوت خوبی را از داور مسابقه شاهد بودیم قضاوت این بازی به دلیل حساسیت و شرایط خاصی که این مسابقه دارد همواره برای هر داوری سخت خواهد بود.

وی افزود: وقتی در این مسابقه اشتباه تاثیرگذاری از سوی داور دیده نشده و تصمیمات غلط داور تغییری در نتیجه این دیدار ایجاد نکرد. ‌می‌توان گفت قضاوت خوبی را از ممبینی شاهد بوده‌ایم.

عسگری در ادامه به نقد داوری در فوتبال کشورمان اشاره کرد و افزود: دیدگاه جامعه فوتبال ما باید نسبت به داوری تغییر کند نباید داوران را مقصر ناکامی تیم خود بدانیم و به خاطر هر اشتباه کوچکی به داور انتقاد کنیم همانگونه که بازیکنان در جریان مسابقه دچار اشتباه ‌می‌شوند. امکان دارد که داور مسابقه هم مرتکب خطا شود اما در ‌‌نهایت این خود بازیکنان هستند که نقش تعیین کننده تری دارند.

وی تصریح کرد: در گذشته شاهد قضاوت داوران خارجی در این دیدار بوده‌ایم حتی داوران ممتاز خارجی هم مرتکب خطا در قضاوت خوددر این مسابقه شده‌اند.

نایب رییس کمیته داوران در پاسخ به این سوال که ملاک آن‌ها از انتخاب ممبینی برای قضاوت این دیدارچه بوده و چرا از ترکی و مظفری‌زاده که تجربه قضاوت در این مسابقه را داشته‌اند استفاده نشده، گفت: ما برای هر بازی چند گزینه را در نظر ‌می‌گیریم و پس از بررسی شرایط آن‌ها تصمیم نهایی را اتخاذ ‌می‌کنیم. محسن ترکی تاکنون سه بار دربی را قضاوت کرده، به هر حال نمی‌توان قضاوت این مسابقه را به یک داور اختصاص داد زیرا در صورت بروز مشکل برای آن داور باید از شخص دیگری استفاده شود. دیگر داور‌ها هم باید تجربه کافی را داشته باشند.

وی در پایان در خصوص احتمال استفاده از محسن قهرمانی برای قضاوت در دربی بعد افزود: قهرمانی برای این دیدار هم جزو گزینه‌های ما بود اما به دلیل حاشیه‌هایی که به وجود آمد، از او برای قضاوت در این مسابقه صرف نظر کردیم اما برای بازی بعد احتمال استفاده از قهرمانی وجود دارد.

یک پاسخ

  1. تیم داوری عالی بود . از همه شون متشکرم .
    درباره ی قضاوت دربی بعدی توسط آقای قهرمانی هم نظرم مثبته .
    با گذاشتن داور خارجی برای بازیهای استقلال پرسپولیس موافق نیستم .
    پاینده باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *