داور مشهور سوئدی: رفعتی از دست رسانه‌ها خودکشی کرد!


خوکشی بابک رفعتی داور 41 ساله ایرانی الاصل شاغل در بوندسلیگا نه تنها در این یکی دو روز در صدر اخبار رسانه های معتبر دنیا بوده است، بلکه اظهار نظر جالب توجه داوران نخبه و شناخته شده کشورهای اروپایی را نیز در پی داشته است.

به گزارش سایت داوران ایران و به نقل از سایت گل، در همین راستا جوناس اریکسون که بعنوان یکی از داوران برجسته و شناخته شده سوئد و البته اروپا مطرح است و سابقه قضاوت دیدار تیمهای ملی انگلیس و دانمارک را دارد در خصوص علل حادثه رخ داده برای بابک رفعتی می‌گوید:«من چندی پیش با وی در یک سمینار داوری یوفا ملاقات داشتم و رفعتی را به لحاظ شخصیتی یک انسان بسیار خوب و جنتلمن می‌دانم. خبر خودکشی او برای من یک تراژدی بزرگ و تأسف بار بود، با این حال اما این مسئله می‌تواند نشانی از عواقب شدت فشارهای مختلف بر داوران داشته باشد.»

اریکسون در ادامه با بیان اینکه در طی چند سال اخیر فشار رسانه ها بر داوران بسیار افزایش یافته است، ادامه می‌دهد: «انتقاد مطبوعات و رسانه ها نسبت به داوران گاهی اوقات بیش از حد است و از میزان عرف خارج می شود. این نوع برخورد و انتقاد تمام ناشدنی رسانه ها، برای ما تبدیل به یک موضوع روزمره شده است که متأسفانه با آن مواجه هستیم. بعضی از آنها به شکل فوق العاده آسانی دست به انتقاد از قضاوتها می زنند. تلاش ما داوران این است که بهترین قضاوت را داشته باشیم اما مردم و رسانه ها باید بدانند ما هم انسانیم و کارمان دقیق و بدون اشتباه نخواهد بود.»

وی با انتقاد شدید از کار مسئولان مجله ورزشی کیکر آلمان در رأی گیری و معرفی بدترین داور بوندسلیگا می‌گوید:«اینکه یک رسانه پرمخاطب بیاید و با رأی گیری بدترین داور مسابقات را انتخاب و معرفی کند یک کار بی معنی است. انتخاب بهترین داور قطعا بر قضاوت دیگر داوران تأثیر مثبت خواهد گذاشت اما معرفی بدترین داور تنها می تواند باعث تشویش ذهن داور شود.»

این داور سوئدی که سه شنبه شب باید دیدار لیون و آژاکس را سوت بزند، در پایان ضمن آرزوی سلامتی برای بابک رفعتی می‌گوید: «امیدوارم او هرچه سریعتر بهبود پیدا کند و با روحیه دو چندان به صحنه قضاوت مسابقات فوتبال بازگردد.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *