عسگری: داور باید با اعتراضی که شخصیت و اقتدارش را زیر سوال ببرد به شدت برخورد کند


حسین عسگری در گفتگو با سایت رسمی فدراسیون درباره قضاوت های داوران بازیهای دیشب صحبت کرد.
نایب رئیس کمیته داوران در این باره گفت: تا آنجایی که گزارش ناظران به من رسیده عملکرد همه داوران در 5 بازی دیشب رضایت بخش بوده چرا که من به ناظران داوری گفته ام پس از پایان هر بازی با من تماس بگیرند و گزارش اجمالی را به من بدهند.

وی درباره شاهین و پیروزی گفت: در این بازی صحنه خاصی نداشت و مظفری زاده بسیار خوب بازی را سوت زد. پس از بازی هم ناظر بازی با من تماس کرد و ابراز رضایت کرد.
عسگری درباره اعتراض شدید یکی از مربیان لیگ برتر در بازی دیشب به تیم داوری گفت: برخورد با اعتراض مربی و کادر به  نحوه قضاوت داور بازی در اختیارات داور بازی است و این وظیفه داور است که با هر کس که در زمین بازی رفتار مسئولانه ای ندارد برخورد کند و براساس قانون او را اخراج کند. اگر اعتراض به داوری شخصیت و اقتدار داور را زیر سوال ببرد از سوی هر کسی که باشد باید از زمین بازی اخراج شد.
وی درباره نحوه اعتراض به داوری در طول بازی گفت: داور براساس یک چارچوب مشخص وظیفه دارد تا طوری بازی را مدیریت و قضاوت کند که روح قانون از بین نرود. اعتراض باید محترمانه باشد. نحوه اعتراض مربیان و بازیکنان به داور اگر تبعات جانبی داشته باشد و سکوها را به هم نریزد و الفاظ زشت در آن نباشد باعث خواهد شد تا داور انعطاف نشان بدهد، چرا که داور هم شرایط بازی و تیم ها را درک می کند.
عسگری در پایان گفت: داور باید در مقابل اعتراضات جدی و قاطع باشد و از فضای بازی تاثیر نپذیرد.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *