عسگری: باشگاه‌ها می‌توانند از طریق هیات‌های فوتبال به داوری اعتراض کنند


به گزارش سایت داوران، حسین عسگری نایب رییس کمیته داوران درباره صحبت های دیروزش مبنی بر اینکه هیچ یک از بازیکنان و اعضای کادر فنی حق ندارند به تصمیم داوران اعتراض کنند گفت: گفتم اگر داوری اشتباه کرد حق اعتراض وجود ندارد، چرا که در تمام دنیا همین گونه است و اگر کمی در این باره تحقیق کنید پی می برید در فوتبال جهان دقیقا این نکته رعایت می شود. در کشور ما متاسفانه مربیان و بازیکنان در کنفرانس مطبوعاتی و رسانه های گروهی، اینترنتی و نوشتاری مرتبا اعتراض می کنند و این به داوران استرس می دهد به همین دلیل ممکن است که در قضاوت های بعدی شان اشتباهات تاثیرگذار داشته باشند.
عسگری درباره نحوه اعتراض باشگاه ها به عملکرد داوران گفت: آنها این حق را دارند که از طریق هیات فوتبال استانی شان با نامه کتبی به مواردی که به نظر آنها دارای اشکال است اشاره کند. البته پیش از آنکه نامه اعتراض برسد این کمیته با استفاده از گزارش ناظران داوری و بازبینی فیلم های بازی، کمیته داوران از طریق سایت فدراسیون درباره وضعیت داوری هر بازی و اشتباهات داوران اظهارنظر می کند و در صورتی که اشتباه تاثیرگذار باشد و منجر به تغییر نتیجه بازی شود، کمیته داوران با تیم داوری برخورد لازم را انجام خواهد داد. سال گذشته هم در نیم فصل دوم حدود شش مورد بود که با آن برخورد کردیم.

وی در پایان گفت: با توجه به اشکالاتی که کنفدراسیون فوتبال آسیا از وضعیت 7 ورزشگاه که در آنها رقابت های لیگ برتر برگزار می شود به یکی از بحث های اصلی که کنفدراسیون اصرار دارد به سرعت برطرف شود بحث نور است که واقعا در رقابت های ماه مبارک رمضان ممکن است مشکل ساز شود. با توجه به اینکه نور استاندارد وجود ندارد اشتباهات داوری محتمل است و هر چه زودتر بایستی برای رفع این مشکل اقدام شود.

2 پاسخ

  1. با سلام
    (ویرایش شد) بابا جان اعتراض در نرم معمولش هیچ ایرادی نداره و در تمام لیگ های معتبر ورزش جهان هم ‏،‏ دیده می شود ‏.

  2. جناب آقای حسین عسگری اعتراض به داوری را از طریق هیاتها منعکس کردن … فدراسیون وکمیته داوران کشور را باید به په کسی کفت .؟؟؟؟/!!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *