برگزاری کلاس توجیهی داوران قضاوت کننده در لیگ آزادگان

کمیته داوران از برگزاری دو مرحله کلاس توجیهی برای داوران قضاوت کننده در لیگ های دسته اول تا سوم خبر داد.

به گزارش سایت داوران ایران،مرحله اول کلاس توجیهی داوران لیگ آزادگان  به مدت 4 روز از تاریخ 24/5/90 الی 27/5/90  به میزبانی رشت برگزار می شود.

بر همین اساس مرحله دوم کلاس توجیهی داوران لیگ آزادگان از دوم تا پنجم شهریور ماه  در شهر کرد برگزار می شود.

7 پاسخ

  1. امروزه همه کارشناسان ورزشی به خوبی میدانند که دانش و ورزش از هم جدایی ناپذیرند. از حرکات ورزشی گرفته تا نوع لباس، کفش ورزشی و زمینی که ورزشکاران روی آن بازی میکنند را باید با دقت مورد بررسی قرار داد و با دید تخصصی به آن نگریست .
    در میان این عوامل کف سالنهای ژیمناستیک ،بسکتبال ،والیبال ،تنیس روی میز،بدمینتون و… باید از چنان کیفیت و کمیتی برخوردار باشند تا حرکات ورزشی به نحو صحیح و با حداکثر بازدهی انجام گیرد و از صدمات آنی یا دراز مدت به اعضاء بدن ورزشکاران جلوگیری کند.
    بایستی سطح زیر پای ورزشکار به قدر کافی سخت و دارای اصطحکاک باشد تا نیروهایی که ورزشکار در انتهای پاشنه و پنجه پای خود ذخیره کرده است به هنگامی که به سطح زیر پای خود منتقل می کند با عکس العمل سطح زمین هر چه دقیق تر در یک راستا منعکس شود تا از برآیند این نیروها ورزشکار بهترین نتیجه را که همانا طویل ترین خیزش یا بلند ترین جهش است به دست آورد.
    هنگامی که ورزشکار به سطح زمین بر میگردد،سطح زیر پای وی باید به قدر کافی انعطاف پذیر و ارتجاعی باشد تا ضرباتی که بر اثر فرود ورزشکار از طرف زمین به بدن وی وارد می شود حتی المقدور مستهلک شود تا از صدمات آنی یا صدمات جزئی که در دراز مدت آسیب های زیادی را برای ورزشکاران به دنبال خواهد داشت ،جلوگیری شود.

  2. با سلام به همه مسولین من یه سوال دارم چرا باید جوری برنامه ریزی کنند که یه کلاس در ارتفاع 60 متری از سح دریا برگزار بشه ویه کلاس در ارتفاع 2070 متر از سطح دریا ایا واقعا درسته دوستان نظر بدهند؟

  3. حمید می‌گه:
    ۱۳۹۰/۰۵/۱۱ در ۰۳:۵۲
    با سلام به همه مسولین من یه سوال دارم چرا باید جوری برنامه ریزی کنند که یه کلاس در ارتفاع ۶۰ متری از سح دریا برگزار بشه ویه کلاس در ارتفاع ۲۰۷۰ متر از سطح دریا ایا واقعا درسته دوستان نظر بدهند؟
    کاملا بی انصافیه!

  4. سلام
    دوباره اقایون بگن که ما بین تهران وسایر شهرستانها فرق نمیذاریم!!!
    یه داور تهرانی خیلی راحت میتونه توی رشت با اون شرایط عالی تست بره ولی داورانی که توی شهرستانهای دور هستند مثل اهواز بندرعباس، یزد…باید برن توی شهرکرد (بام ایران)با اون ارتفاع تست برن معلومه که سخته!
    یه چیز دیگه اقایون مسئول بخدا ما داوران مسلمان هستیم توی رمضان کلاس نذارید چرا شما فقط خودتون را میبینید!

  5. باسلام -یک اشکال دیگرکه به برگزاری زمان دوره توجیهی وارداست اینه که چرااین کلاس درماه مبارک رمضان برگزارمیشه. مگه مسئولین نمیدونن که ما درکشوراسلامی زندگی میکنیم و اکثرداوران روزه هستن ومثل روزهای عادی نمیتونن تمرین کنن.من ازمسئولین کمیته داوران خواهش میکنم که زمان دوره راتغییردهند.ازهمکاران هم میخواهم اگر نظر مراتاییدمیکنند نظر خودرامنعکس نماییند.

  6. با سلام
    اینم یه شاهکار دیگه
    (ویرایش شد) تست به این مهمی را ‏،‏ تو رشت ‏،‏ اونم تو این ماه رمضان برگزار می کنه ؟ ضمنا تو اسامی اعلام شده افرادی هستند که سالهاست ،‏ حق آنها پایمال شده ‏،‏ در صورتی که به راحتی شایستگی گرفتن سوت و ابلاغ در لیگ حرفه ای را دارند که سرآمد آنها جناب آقای پیام باقری دوست از بندر ا نزلی می باشد ‏.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *