پایان دوره مدرسی داوری AFC در همدان


اولین کلاس مدرسی داوری با حضور بیش از 20 داور بازنشسته و مدرس داوری کشور در استان همدان پایان یافت.
این دوره که طی3 روز در مجموعه ورزشی شهدای شهرداری همدان برگزار شد، توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا برنامه ریزی و با درخواست میزبانی هیأت فوتبال همدان در این استان برگزار شد.
در این دوره مدرسین داوری استان‌های همدان، فارس و اصفهان که مجری طرح چشم انداز فوتبال آسیا هستند، زیر نظر حسین عسگری و اسماعیل صفیری از مدرسان بین المللی فدراسیون فوتبال و کمیته داوران با قوانین و مقررات جدید آشنا شدند و کسب علم کردند.
مدرس این کلاس  در خصوص چگونگی برگزاری کلاس تصریح کرد: کلاس تربیت مدرسان داوری با توجه به نیاز کشور و استان‌هایی که در طرح چشم انداز فوتبال آسیا قرار دارند، برگزار شد.

حسین عسگری اظهار داشت: استان‌هایی که جزء طرح آسیا ویژن هستند در جهت رشد و توسعه فوتبال در همه مراحل فعالیت می‌کنند. ما 12 استان داریم که در طرح آسیا ویژن هستند و 3 استان همدان، فارس و اصفهان در اجرای این طرح پیشرو بوده و با پیشرفت‌های قابل توجهی در این دوره مدرسی داوری شرکت دارند.
وی در خصوص میزبانی این دوره در همدان خاطرنشان کرد: با توجه به مکاتبات و ماموریت‌های AFC که از فعالیت‌های این  استان‌ها بازدید داشته است بنا بر نیاز و درخواست، این کلاس را تایید کردند که از 4 ماه پیش مورد تایید AFC قرار گرفته و ما به استان‌ها ابلاغ کردیم تا افرادی که شرایط لازم را دارند در این کلاس حاضر شوند.
عسگری در خصوص  تعداد شرکت کنندگان نیز گفت: 23 نفر در این دوره شرکت کردند که از استان همدان 7 نفر حضور داشتند.
وی ادامه داد: طوری این کلاس‌ها را برگزار می‌کنیم که مطابق با استاندارد‌های روز فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا باشد تا مدرسانی تربیت کنیم که در آینده‌ای نزدیک نیاز داوری استان و کشور را تامین کنند.
نایب رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال کشور در خصوص رویکرد کمیته داوران در حمایت از داوران جوانی که مورد تایید AFC هستند و استفاده از آنها در مسابقات لیگ برتر تصریح کرد: حتما از داوران جوان استقبال می‌کنیم.
وی افزود: ما در اولین قدم شروع کار داوران جوانی که سابقه حضور در لیگ‌های کشور دسته یک و دو را دارند شناسایی کرده برای بازی‌های آنها ناظر ویژه گذاشتیم و اگر اینها به خودباوری و تجربه لازم رسیده باشند حتما از آنها در لیگ برتر استفاده خواهیم کرد، البته حساسیت و شرایطی که لیگ ما دارد ممکن است کشور‌های دیگر آسیایی این حساسیت‌ها را نداشته باشند اما داوران جوان 25 سالی که توانایی داشته باشند ما در هر رده‌ای از آنها استفاده می‌کنیم.
عسگری در پاسخ به اینکه همدان هم چند داور جوان 25 سال دارد که مورد تایید و قبول کنفدراسیون فوتبال آسیا هستند و آیا برای استفاده بیشتر از این داوران، برنامه ریزی شده است یا خیر تصریح کرد: بله آقای حیدری از همدان یکی از داوران باانگیزه و جوان همدانی است که در طرح داوران زیر 25 سال آسیا بوده و در کلاس فیوچر شرکت داشته و عملکرد و کارنامه او قابل قبول و مورد تاییدAFC است اما این داوران جوان باید بیشتر تجربه کسب کنند و AFC مقرر کرده که این داوران بازی‌های بیشتری قضاوت‌ کنند تا تجربه بیشتری به دست آورند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *