تاج: فوتسال و فوتبال بدون داوری هیچ معنایی ندارد


به گزارش سایت داوران، مهدی تاج رئیس کمیته داوران درمراسم افتتاحیه نشست توجیهی داوران لیگ برتر فوتسال سخنرانی کرد.

 وی در این نشست با اشاره  به اینکه فوتبال و فوتسال بدون داوری معنایی ندارند، گفت: داور یکی از رکن های اصلی فوتبال و فوتسال است چرا که در کنار بازیکنان،مربیان، کادر فنی و ارکان برگزاری بازی،داور نقش کلیدی دارد.

وی ادامه داد: داوری کم منفعت ترین شغل در فوتبال است و این شغل مقدس با عدالت خو گرفته است. چرا که قضاوت و تشخیص در آن وجود دارد.

تاج در ادامه با اشاره به رسیدگی به بخش داوری گفت:داوری به سمت وسوی خوبی پیش می رود اما باید به بخش داوری رسیدگی شود تا وضعیت بهتر از این باشد.
 

رئیس کمیته داوران با اشاره به مزیت فوتسال گفت:با توجه به رنکینگ ایران در فیفا که در جایگاه چهارم قرار دارد، ما می توانیم در داوری فوتسال در جهان مطرح باشیم. همانطور که در خود رشته فوتسال جایگاه ویژه ای داریم. ورزشی که 12 میلیون نفر در کشور به آن مشغولند یعنی اینکه پرطرفدار  و کم خرج هستند. فوتبال ساحلی هم چنین مزیتی دارد چرا که هم فوتبال ساحلی  و هم فوتسال توانسته اند بارها و بارها به جام جهانی بروند.

تاج در پایان بیان کرد: کمیته داوران قصد دارد تا اوایل هفته آینده هیات رئیسه جدیدش را معرفی کند و علاوه بر بنده، عسگری و سلیمانی، نفرات قوی دیگری به هیات رئیسه داوران اضافه خواهند شد. باید بگویم همینکه هیچ داوری در فوتسال در تست مردود نشد، نشان دهنده این است که داوران فوتسال ما، در وضعیت خوبی قرار دارد.

لازم به ذکر است، از دهقانپور، رضایی، نصیرلو و عبدالغنی به عنوان بهترین داوران فوتسال کشور قدردانی شد.

در پایان تاج قول داد به 7 داور ممتاز حاضر در لیگ برتر فوتبال و سه داور لیگ برتر فوتسال از سوی فدراسیون به سفر حج برده شوند.

3 پاسخ

  1. سلام دوست عزیز
    چند وقتی نبودیم
    ما شما رو لینک کردیم
    شما هم لطف کنید
    سایت تفریحی گیــــلانها
    http://www.gilanha.ir

  2. سلام. داوران فوتبال ساحلی هم جزو این دسته قرار بگیرند بد نیست آقای تاج !!!

  3. آقای تاج لطفا اطلاعاتت رو از ورزش فوتبال بیشت کن! فوتبال ساحلی هم جزو ورزشهایی است که زیر مجموعه فدراسیون فوتبال است. مطمئنا فوتبال ساحلی هم بدون داوران هیچ مهنایی ندارد.البته این نظر شماست. من معتقدم اگر داور نباشد فوتبال و فوتسال و فوتبال ساحلی خواهد بود. اما نه به صورت رسمی. همه میتونن فوتبال بازی کنن فوتسال بازی کنن و فوتبال ساحلی بازی کنن بدون اینکه نیازی به داور داشته باشن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *