رضا سخندان: فیفا ازعملکرد تیم داوری ما راضی بود

تنها نماینده فوتبال ایران در جام جهانی جوانان گفت: فیفا از عملکرد تیم داوری ما خیلی راضی بوده است.
رضا سخندان گفت: از آنجایی که ماندن یک تیم داوری تا انتهای یک تورنمنت، نشان‌دهنده عملکرد خوب آن‌هاست و از طرفی یکی از عوامل موفقیت آن گروه هم به شمار می‌رود، فیفا از عملکرد تیم داوری ما بسیار راضی بود و مهم این است.

وی ادامه داد: کلیه تیم‌های داوری عملکرد خوبی داشتند ولی فیفا بهترین‌ها را با توجه به امتیازات بالاتر و قضاوت‌های مطلوب در مرحله مقدماتی تعیین می‌کند.

سخندان با بیان اینکه بیشترین بازی این تورنمنت به تیم داوری ما داده شد، خاطرنشان کرد: پنج قضاوت این مسابقات به تیم داوری ما داده شد که البته موفقیت‌آمیز هم بود، به گونه‌ای که هر بازی نسبت به بازی قبلی بهتر می‌شد و خوشبختانه به لحاظ قضاوت، تیم ما مشکل و حاشیه خاصی نداشت.

وی اضافه کرد: در این تورنمنت قضاوت سه بازی برزیل – دانمارک، اکوادور – پاناما و اروگونه- انگلستان در مرحله مقدماتی، بازی آرژانتین – انگلستان در مرحله یک هشتم نهایی و نهایتا بازی مکزیک – فرانسه در مرحله یک چهارم نهایی، به عهده تیم داوری ما بود.

سخندان با اشاره به حضور دو تیم داوری از آسیا در مسابقات جام جهانی جوانان، اظهار کرد: در این مسابقات 18 تیم داوری حضور داشتند که دو گروه آن‌ها از آسیا و شامل یک تیم کامل داوری از کشور بحرین و یک تیم داوری دیگر شامل علی حمد البدواوی از امارت به عنوان داور وسط، حمد المیاهی از عمان و من بودند.

این کمک داور بین‌المللی خراسانی در مورد پروسه انتخاب خود به عنوان کمک‌داور این دوره از مسابقات جام جهانی جوانان، عنوان کرد: AFC همیشه عملکرد داورانش در مسابقات مختلف را تحت نظر دارد و انتخاب افراد هم بر اساس قضاوت و البته سن آن‌هاست و بر اساس همین شرایط، نفرات مطلوب را برای حضور در مسابقات شناسایی می‌کنند.

سخندان با بیان اینکه اکنون فیفا در داوری به جوان‌گرایی روی آورده است، تصریح کرد: شرایط سنی تعداد زیادی از داورانی که در جام جهانی گذشته قضاوت ‌کردند، به گونه‌ای است که شرایط حضور در مسابقات جام جهانی آینده را ندارند، چرا که سن تعداد زیادی از آن‌ها در حدود 43 – 42 سال است و از طرفی هم قانون فیفا برای داوران مسابقات، سن زیر 45 سال را مدنظر دارد.

وی ادامه داد: در این مسابقات هم از داوران جوانی استفاده شد که حداقل سن آن ها 28 سال و حداکثر 37 سال سن داشتند، در حقیقت فیفا به دنبال سرمایه‌گذاری بر روی داورانی است که توانایی قضاوت حداقل در دو دوره مسابقات جام جهانی را داشته باشند.

تنها نماینده فوتبال ایران در جام جهانی جوانان افزود: داورانی که در کنار سن کم، در سطح بالایی از قضاوت قرار داشته باشند و مورد تایید فیفا هم باشند تا چند ماه آینده کاندیدای مسابقات جام جهانی 2014 می‌شوند و در ادامه مورد تست و ارزیابی جهت انتخاب داوران واجد شرایط برای این مسابقات قرار خواهند گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *