سخندان: با قضاوت 5 بازی رکورددار شدیم


رضا سخندان پس از قضاوت‌های درخشان در مسابقات جام جهانی نوجوانان در حالی به مشهد مقدس بازگشت که هیچ یک از مسئولان ورزش خراسان رضوی برای استقبال از وی به فرودگاه مشهد نیامده بودند. رضا سخندان از جمله داوران مجرب و البته جوان فوتبال کشورمان است که در طول سال‌های اخیر پیشرفت مطلوبی در عرصه بین‌المللی داشته است. این داور مشهدی چندی پیش برای انجام قضاوت به مسابقات جام جهانی نوجوانان به مکزیک اعزام شده بود.

با عملکرد مطلوبی که سخندان و کوبل داوری وی ارائه داده بودند توانست در مرحله مقدماتی سه بازی برزیل – دانمارک، اکوادور- پاناما و انگلیس – اروگوئه و در یک هشتم نهایی این مسابقات نیز دیدار حساس دو تیم آرژانتین و انگلیس را قضاوت کند و در مرحله یک چهارم نهایی نیز بازی مکزیک – فرانسه را قضاوت کرد. او در مجموع با کمک‌داوری در پنج مسابقه، رکورد بیشترین قضاوت در این جام را از آن خود کرد.

رضا سخندان در این‌باره می‌گوید: «در مسابقات جام جهانی نوجوانان که در مکزیک برگزار شد 24تیم فوتبال حضور داشتند و 18تیم داوری از قاره‌های مختلف برای قضاوت در این مسابقات در نظر گرفته شده بود اما از قاره آسیا فقط دو کوبل داوری حضور داشت. یک تیم به طور کامل متشکل از داوران بحرینی بود و در تیمی که در آن بودم “علی حمد البداوی” از امارات و “حمد المیاهی” از کشور عمان نیز حضور داشتند.»

این کمک‌داور بین‌المللی کشورمان معتقد است درخشش در جام‌جهانی نوجوانان می‌تواند در انتخاب برای جام جهانی2014 تاثیر زیادی داشته باشد: «فیفا در این زمینه داوران جوان را به سه تورنمنت دعوت کرده است که جام جهانی نوجوانان اولین تورنمنت آن بود و در روزهای آینده مسابقات جوانان جهان در کلمبیا و همچنین باشگاه‌های جهان در ژاپن  آغاز می‌شود. در این تورنمنت‌ها نیز از داوران جوان استفاده می‌شود تا مجموعا داورانی که بتوانند قضاوت‌های خود را با موفقیت انجام دهند، به عنوان کاندیدای داوری در جام جهانی 2014 انتخاب شوند.»

سخندان در ادامه با اشاره به جوانگرایی فیفا در عرصه داوری می‌گوید: «با توجه به اینکه عده‌ای از داوران برجسته در حال بازنشسته شدن هستند، معیار کمیته داوران فیفا استفاده از داوران جوانی است که از لحاظ سنی زیر 36 یا 37سال داشته باشند. البته هنوز زمان زیادی تا جام جهانی 2014 باقی مانده است و در طول این مدت، فیفا از همه داوران واجد شرایط جهت قضاوت در تورنمنت‌های مختلف دعوت می‌کند و براساس میزان عملکرد و توانایی داوران به آنها امتیاز لازم را می‌دهد.»

این کمک‌داور مشهدی در پایان ابراز امیدواری کرد تا با حمایت مسئولان فدراسیون فوتبال، یک تیم کامل داوری از ایران در جام جهانی آینده حضور داشته باشد. شایان ذکر است که رضا سخندان پس از قضاوت‌های درخشان در مسابقات جام جهانی نوجوانان در حالی به مشهد مقدس بازگشت که هیچ یک از مسئولان ورزش خراسان رضوی برای استقبال از وی به فرودگاه هاشمی‌نژاد مشهد نیامده بودند، هرچند تعدادی از داوران جوان و پیشکسوتان امر داوری و همچنین محسن ترکی داور بین‌المللی کشورمان در زمان استقبال از تنها نماینده داوری کشورمان در جام جهانی نوجوانان در فرودگاه حضور داشتند.

یک پاسخ

  1. باسلام و آرزوی موفقیتهای بیشتر برای آقای سخندان به امید خدا در جام جهانی هم میبینیمت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *