عسگری: امسال داور جدیدی در لیگ برتر قضاوت نمی‌کند


رییس دپارتمان داوری فوتبال با اعلام خبر برگزاری یک اردوی شش روزه برای آموزش داوران لیگ برتر گفت: کمیته داوران آمادگی دارد به مربیان و بازیکنان لیگ برتر قوانین داوری را آموزش دهد.
حسین عسگری با بیان این که کمیته داوران در طول تعطیلات لیگ برتر، چهار کلاس آموزشی برای داوران رده‌های مختلف برگزار کرده است، ‌اظهار کرد: از 24 تا 30 تیر، یک اردوی شش روزه در چهار باغ کرج برگزار می‌شود که برای شرکت در آن اردو از تمام داوران نخبه کشور که در لیگ برتر قضاوت کرده‌اند دعوت کرده‌ایم.

وی همچنین با اشاره به این که اردوی شش روزه آموزش داوری حالت کلاس ندارد، افزود: برای این اردو از متخصص تغذیه، بدنسازی حرفه‌ای و روانشناسی ورزشی استفاده می‌کنیم و خودمان هم مسایل فنی داوری را به داوران آموزش می‌دهیم.

عسگری همچنین گفت که در طول تعطیلی لیگ برتر چندین کلاس توجیهی مسایل داوری به درخواست استان‌های مختلف کشور در آن استان‌ها برگزار شده است.
نایب رییس کمیته داوران در ادامه با بیان این که تا آخر تیر تکلیف چهار عضو اصلی دیگر کمیته داوران مشخص می‌شود، خاطر نشان کرد: در فصل آینده نیز مانند قبل به وظایفمان عمل می‌کنیم و در چارچوب و روال قانونی که در دنیا وجود دارد کار می‌کنیم. اجازه نمی‌دهیم کسی به داور به دلیل اشتباهش توهین کند یا او را مورد تمسخر قرار دهد و در صورت بروز چنین مساله‌ای آن‌ها را به کمیته انضباطی ارجاع می‌دهیم.
وی در ادامه و در پاسخ به این سوال که کمیته داوران برای آموزش قوانین داوری به مربیان و بازیکنان لیگ برتر چه اقدامی کرده است، تصریح کرد: ما کاملا آماده این کار هستیم، ولی باشگاه ها خودشان باید پیش قدم این کار شوند. البته سازمان لیگ بر اساس قوانین فیفا نمی‌تواند باشگاه‌ها را مجبور به آموزش داوری به اعضایش کند، ولی این سازمان پیشنهاد این کار را به باشگاه‌ها داده است.
عسگری خاطر نشان کرد: آموزش داوری، بخشی از آموزش فوتبال است و مربیان که در کلاس‌های A,B,C فوتبال شرکت می کنند، باید با قوانین داوری هم آشنا شوند. کمیته داوران هم می‌تواند امکانات لازم را برای این کار در اختیار باشگاه‌ها قرار دهد.
رییس دپارتمان داوری فوتبال در ادامه با بیان این که سه تا چهار سال زمان نیاز است تا چند داور خوب تربیت شوند، گفت: در فصل گذشته چهار داور جدید را تست کردیم و چند قضاوت به عهده آن‌ها گذاشتیم که عملکردشان قابل قبول بود، ولی امسال داور جدیدی نسبت به فصل قبل نخواهیم داشت.
عسگری همچنین با هشدار به داورانی که اشتباه‌های مکرر داشته باشند، اظهار کرد: داورانی که اشتباه‌های تاثیرگذار زیادی داشته باشند، تا مدتی که از حد استاندارد فراتر برود، تحت هر نام و جایگاهی هم که باشند برای تنبیه به لیگ‌های دسته پایین‌تر فرستاده می‌شوند.
وی ادامه داد: حدود هشت داور که در نیم فصل اول فصل گذشته، در کلاس‌های داوری لیگ برتر شرکت کرده بودند، ولی در آزمون‌های آمادگی جسمانی پذیرفته نشدند، امسال دیگر در کلاس داوری برتر دعوت نشده‌اند.
وی در پایان با بیان این که اوایل ماه آینده برای شرکت در جلسه کمیته داوران AFC به مالزی سفر می‌کند از سفرش به عربستان در 31 تیر برای نظارت بازی تیم‌های ملی عربستان و هنگ کنگ در چارچوب رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2014 برزیل خبر داد.

یک پاسخ

  1. تا زمانی که آقای عسگری رییس کمیته داوران باشد داوران جوان باید امیدی برای قضاوت در لیگ برتر نداشته باشند واقعا بایدآقای عنایت را بیشتر میدانستیم-

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *