رئیس کمیته داوران: کمیته داوران شورایی اداره می شود


به گزارش سایت داوران، رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال با بیان اینکه جو مطلوبی بر داوری فوتبال کشور حاکم است و دیگر قضاوت داوران جانبدارانه نیست،گفت: با هرگونه تخلف در بحث داوری به شدت برخورد خواهیم کرد.
مهدی تاج ضمن بیان این مطلب افزود : خوشبختانه فضای خوبی بر داوری فوتبال کشور حاکم شده و خود داوران هم اهمیت و حساسیت مسئولیتی که برعهده دارند را درک کرده‌اند و بهتر می دانند که باید قضاوت هایشان بی طرفانه و عاری از هرگونه جانبداری باشد.

تاج ادامه داد : خوشبختانه درهفته های پایانی لیگ با وجود حساسیت بالای مسابقات عملکرد مطلوبی را از داوران شاهد بودیم بطوری که اشتباهات تاثیرگذار کاهش چشمگیری داشت که این امر بیانگر تلاش و جدیت داوران در ارتقاء سطح قضاوت های خود و تحقق پرهیز از هرگونه قضاوت جانبدارانه بود.
وی تصریح کرد: در لیگ آینده نیز همین روند را در سرلوحه کار خواهیم داشت و با داورانی که مرتکب اشتباهات غیر سهوی می شوند به شدت برخورد می کنیم و حتی آنها را با محرومیت های طولانی روبرو خواهیم کرد.
تاج با بیان اینکه کمیته داوران از این پس بصورت شورایی اداره خواهد شد و درتصمیم گیری ها از نظرات داوران مجرب و خبره استفاده خواهیم کرد، اظهار داشت: با تشکیل هیئت رئیسه کمیته داوران با حضور افراد مجرب و چهره های برجسته داوری از این پس در تصمیم گیری ها شورایی عمل خواهیم کرد چرا که اعتقاد داریم با این کار ضریب اشتباهات مان کاهش خواهد یافت.
رئیس کمیته داوران در مورد برنامه های این کمیته برای آماده سازی داوران جهت فصل جدید مسابقات لیگ برترگفت : پس از برگزاری یک دوره کلاس داوری برای داوران کمتر از ۳۵ سال که زیر نظر مدرسان فیفا برگزار شد و می تواند پشتوانه ای برای داوری فوتبال کشور دارد در نظر داریم کلاس توجیهی داوران لیگ را به مدت یک هفته اواخر تیرماه برگزار کنیم تا با آزمون های تئوری و تست های آمادگی جسمانی بهترین و آماده ترین داوران برای فصل جدید مسابقات لیگ انتخاب شوند.
وی در بخش پایانی سخنان خود در مورد مسعود مرادی و احتمال استفاده از تجربیات این وی در امور اجرایی کمیته داوران یادآور شد: مرادی جزو داوران قوی، به روز و بین المللی فوتبال ماست که نظیر او را در داوری کشور کمتر سراغ داریم و درصدد هستیم در صورت فراهم شدن شرایط قطعا از تجربیات و مشاوره ایشان در اداره کمیته داوران بیشتر استفاده کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *