حسین عسگری: قضاوت بازیهای نیمه نهایی در کل قابل قبول بود


حسین عسگری نایب رئیس کمیته داوران در گفت و گو با سایت رسمی فدراسیون فوتبال، درباره قضاوت های داوران دو بازی ملوان – استقلال و فولاد – پیروزی صحبت کرد.
به گزارش سایت داوران ایران، وی درباره قضاوت بازی ملوان و استقلال گفت:«بازی سخت وحساس و پربرخوردی بود. و کار تیم داوری برای قضاوت به اندازه کافی سخت بود. این بازی چند صحنه داشت که باید بگویم در صحنه ای که استقلالی ها اعتقاد داشتند توپ از خط رد شده، توپ از خط رد نشده بود و تصمیم کمک داور درست بود.در صحنه دیگری که درگیری بین دروازبان ملوان و مهاجم استقلال پیش آمد،داور به درستی تصمیم گرفت و هر دو باید کارت زرد می گرفتند.در مشکوک ترین صحنه بازی که ملوانی ها اعتقاد داشتند وحید طالب لو بر روی پژمان نوری خطای پنالتی انجام داده باید بگویم،چون من به دلیل حضور در کلاس فوتبال ساحلی فیفا،هیچ کدام از دو بازی را ندیده ام، اما به گفته ناظر بازی،باید برای ملوان پنالتی گرفته می شد.

وی با اشاره به اعتراض استقلالی ها روی وقت اضافه بازی گفت:بازی پر بر خوردی بود و وقت اضافه هم با توجه به زمانهای تلف شده بازی،محاسبه شده بود و داور چهارم آن را اعلام کرد.باید بازبینی انجام دهیم تا ببینیم تصمیم آنها درست بوده یا خیر.اما در مجموع تیم داوری رضایت بخش بود.چرا که نتیجه بازی با تصمیمات اشتباه داور رقم نخورده است.اگرهم استقلال باخته، به اشتباه داوری نباخته و اگر ملوان برده،با اشتباهات داور نبرده است.
عسکری درباره بازی فولاد و پیروزی گفت:این بازی در شرایط خیلی سخت و غبار زیاد برگزار شد.قانون در این باره صراحتا اعلام کرده و وظیفه داور را مشخص کرده است که بازی در چه شرایطی قابل برگزار است یا خیر.ابهامی که پیش آمده این است چرا با وجود اینکه دوربین های تلویزیونی نمی توانستند برای پوشش تصویری بازی،دید داشته باشند،بازی برگزار شد؟باید در این باره بگویم دید پوشش تلویزیونی به دید داوران و بازیکنان ارتباطی ندارد و داور مطمئنا تشخیص داده که دید کافی برای انجام بازی وجود دارد و به همین دلیل اجازه داده تا بازی برگزار شود.ضمن اینکه پروژکتور های ورزشگاه هم یک ساعت پیش از تاریک شدن هوا روشن شده بود.
وی در پایان درباره صحنه مشکوک پنالتی روی مهاجم فولاد گفت:باز هم می گویم من صحنه پنالتی را ندیدم. اما فلاح -ناظر بازی با توجه به دیدی که از جایگاه داشته،اعلام کرده که نتوانسته تشخیص بدهد که پنالتی بوده یا نه.اما در نهایت نظر داور را مبنی بر نگرفتن پنالتی تائید کرده است.من هم در این باره باید بگویم،منتظر دیدن فیلم بازی هستم تا در این باره اظهار نظر کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *