حسین عسگری: خبر تغییر داوران بازی ‌های فردا شایعه است


به گزارش سایت داوران ایران و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، حسین عسگری درباره خبر تغییر داوران دو دیدار ملوان با استقلال و فولاد خوزستان با پرسپولیس اظهار داشت: این خبر شایعه است و چنین چیزی امکان ندارد و ما برای انتخاب یک داور تمام محاسبات را انجام دادیم و نام داور را همه اعلام کردیم. شک نکنید که تمام موارد درباره انتخاب داوران لحاظ شده و همانطور که ما به موارد فنی تیم ها کاری نداریم انتظار داریم که تیم ها به موارد فنی کمیته داوران هم کاری نداشته باشند.

وی ادامه داد: شایعه شده بود که باشگاه ها به کمیته داوران نامه نوشته اند که داوران بازی ها تغییر کند که تا این لحظه چنین نامه ای به دست کمیته داوران نرسیده است و ما با توجه به سطح و حساسیت بازی، نگاه به عملکرد داور در بازی های قبلی و مسابقاتی که داور مورد نظر برای آن تیم ها قضاوت کرده، داور یک بازی را انتخاب می کنیم. بار دیگر اعلام می کنم که انتخاب ما قطعی است حتی اگر نامه ای به دست ما برسد.

عسگری درباره سطح کلی قضاوت داوران در فصل گذشته لیگ های مختلف گفت: خوشبختانه طی تماس هایی که اهالی فوتبال با ما دارند از این بابت از ما ابراز رضایت کردند و خوشبختانه از عملکرد کلی داوران ناراضی نبوده ایم، البته داوران هم بدون اشتباه نبودند. در هر بازی ممکن است اشتباهات داوری پیش بیاید. اما این اشتباهات از چارچوب استاندارد و روال معمول و معقول نباید خارج شود.
وی در ادامه گفت: امسال بی سابقه ترین مسابقات حساس در لیگ های برتر و لیگ یک و دو و حتی رقابت های جام حذفی که تیم های بالای جدول به مرحله نیمه نهایی رسیده اند که به عنوان مثال اگر پرسپولیس به فولاد ببازد شانس داشتن سهمیه آسیا را از دست خواهد داد که این حساسیت ها باعث می شود تا کار داور سخت شود و درصد احتمال اشتباه داور بالا رود. اما به عنوان مثال از 124 بازی لیگ برتر تنها 5 یا 6 بازی بوده که اشتباهات داور باعث شده تا نتیجه آن عوض شود و این درصد کم اشتباه حتی از حد استاندارد هم کمتر است که مایه خوشحالی است.

عسگری در پایان گفت: اگر تیم داوری خوب باشد مطمئنا هم داور و هم کمک داور می تواند قضاوت خوبی داشته باشد. امسال ما در عرصه کمک داوری هم صحنه های بسیار خوبی داشتیم و کمک داوران سال کم اشتباهی را پشت سر گذاشته اند. ضمن اینکه در رقابت های بین المللی AFC CUP و لیگ قهرمانان آسیا نزدیک به 30 بازی را داوران ایرانی سوت زدند. امیدوارم که رسانه ها و افکار عمومی به نقاط مثبت توجه کنند و در روزهای آینده که تعطیلات بین فصل است کلاس های توجیهی داوری در همه سطوح را برگزار خواهیم کرد تا پیشرفت داوری روزافزون باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *