حسین عسگری: شک نکنید پنالتی نوری سالم بود/ ترکی بی اشتباه ترین قضاوت فصل را داشت


معاون کمیته داوران فدراسیون فوتبال در خصوص صحنه بحث برانگیز پنالتی محمد نوری در دیدار برابر سپاهان گفت: شک نکیند این پنالتی سالم بود.

حسین عسگری ضمن بیان این مطلب افزود: تصمیم محسن ترکی در پذیرفتن ضربه پنالتی محمد نوری کاملا صحیح بود و او در این صحنه برابر قانون عمل کرد.

 

عسگری تصریح کرد: در خصوص قانون مکث در هنگام ضربه پنالتی درست توضیح داده نشده و این مسئله ابهاماتی را ایجاد کرده است.

وی تاکید کرد: طبق قانون بازیکن تا زمانی که دویدنش هنگام ضربه پنالتی تمام نشده و پای تکیه گاهش را برای زدن ضربه روی زمین نگذاشته می‌تواند مکث کند. نوری هم همین کار را انجام داد و ترکی به درستی گل او را سالم اعلام کرد.

معاون کمیته داوران در خصوص عملکرد ترکی در دیدار پرسپولیس – سپاهان اظهار داشت: با وجود حساسیت مسابقه و تماشاگرانی که به جرات می‌توانم بگویم پس از دیدار استقلال و پرسپولیس بیشترین تماشاگر در ورزشگاه حضور داشت، قضاوت خوبی را از داور شاهد بودیم و ترکی به خوبی این مسابقه سنگین را کنترل کرد.

عسگری تصریح کرد: ترکی یکی از بی اشتباه‌ترین قضاوت‌های این فصل را به نمایش گذاشت و به خوبی از کارت‌های زرد خود در کنترل مسابقه استفاده کرد و با دویدن‌های مستمر بسیار به صحنه‌ها نزدیک بود.

وی با بیان اینکه در دیدارهای حساس باقی مانده جام حذفی نیز از داوران باتجربه و بین المللی استفاده خواهد شد، اظهار داشت: داورانی که قوی‌تر و کم اشتباه‌تر باشند برای دیدارهای ملوان – استقلال و فولاد – پرسپولیس انتخاب خواهند شد. مطمئن باشید هدف کمیته داوران این است که عدالت در رقابت‌های جام حذفی اجرا شود و تیم‌ها از بابت اشتباهات داوری متضرر نشوند.

دیدار تیم‌های فوتبال پرسپولیس و سپاهان در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی که یکشنبه شب در ورزشگاه آزادی برگزار شد در نهایت به برتری 4 بر 2 سرخپوشان در ضربات پنالتی انجامید.

یک پاسخ

  1. به اقای عسگری تبریک میگم برای انتخاب این کوبل بسیار عالی من در ورزشگاه بودم و لذت بردم از این قضاوت بی نقص و البته درسهای بزرگی یاد گرفتم. در مورد پنالتی اقای ترکی قانونی عملکرد همونطور که اقای عسگری توضیح دادن.ارزوی سربلندی روز افزون برای داوران عزیز کشور خوبم ایران دارم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *