بازخوانی پرونده جنجالی داوری بازی سوریه – ژاپن در جام ملتهای آسیا

کمیته داوران آسیا در نشست اخیر ناظران و مدرسان خود ضمن بررسی عملکرد داوران جام ملت های آسیا، تصمیم محسن ترکی داور دیدار جنجالی ژاپن و سوریه را اشتباه و پرچم حسن کامرانی فر کمک داور کشورمان را تایید کرد.
در سمینار اخیر ناظران و مدرسان داوری آسیا که در کوالالامپور مالزی برگزار شد، فیلم قضاوت داوران جام ملت های آسیا مورد نقد و بررسی اعضای دپارتمان کمیته داوران آسیا قرارگرفت و عملکرد داوران آسیا در مسابقات قطر ارزیابی شد.
در این کلاس داوری قضاوت محسن ترکی تنها داور ایران درجام ملت‌های آسیا و دیدارجنجالی سوریه و ژاپن در گروه B مسابقات جام ملت های آسیا مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این کلاس نمایندگان داوری AFC با اشتباه عنوان کردن تصمیم محسن ترکی در صحنه ای که منجر به اخراج دروازه بان ژاپن و اعلام ضربه پنالتی به نفع سوریه شد، تصمیم حسن کامرانی فر کمک داور کشورمان را در بالا بردن پرچم به نشانه  آفساید این صحنه را تایید کرد.
محسن ترکی در دقایق میانی نیمه دوم خطای دروازه بان تیم ژاپن روی مهاجم سوری را در شرایطی که مشکوک به آفساید بود، پنالتی گرفت تا برای دقایقی بازی متوقف شود. به دنبال آن ترکی دروازه بان تیم ژاپن را از بازی اخراج و به سود تیم سوریه اعلام پنالتی کرد. ضربه پنالتی را “فراص خطیب” در دقیقه 74 به تور دروازه ژاپن چسباند و بازی به تساوی کشید.
ژاپن که با یک بازیکن کمتر به بازی ادامه می داد، 6 دقیقه پس از گلزنی سوریه به یک ضربه پنالتی رسید. ترکی این بار برخورد مدافعان سوری با مهاجم ژاپنی را پنالتی اعلام کرد و به “کیسوکه هوندا” این فرصت را داد تا بازی را به سود تیمش تغییر دهد. هافبک تاثیرگذار ژاپن به خوبی قدر این فرصت را دانست و تیمش را با نتیجه 2 بر یک پیش انداخت.
محسن ترکی داور بازی ژاپن – سوریه در جریان این بازی 9 کارت زرد و قرمز نشان داد و در دقیقه 3+90 “ندیم صباغ”، بازیکن تیم سوریه را از زمین اخراج کرد.

3 پاسخ

  1. دورد

    به نظر من آقای محسن ترکی از داوران خوب و قابل احترام این مرز و بوم اند اما به هر حال اشتباهات داوری جزئی از بازی است ولی ایشان نیز باید دقت بیشتری داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *