غیاثی: عسگری برای ریاست کمیته داوران توانا تر از من است

رئیس اسبق کمیته داوران با بیان دلایل خود برای عدم قبول ریاست کمیته داوران فدراسیون، حسین عسگری را بهترین گزینه برای این عنوان دانست.

رضا غیاثی خاطرنشان کرد: صحبت هایی را با مسئولین فدراسیون و سازمان تربیت بدنی داشتم و آنها نیز از من درخواست کردند تا دوباره در این کمیته حضور پیدا کنم و خود من نیز به شخصه دوست دارم تا دوباره در خدمت کمیته داوران فدراسیون باشم زیرا این حرفه من است اما متاسفانه به دلیل برخی مسائل نمی توانم ریاست کمیته را به عهده بگیرم.
وی ادامه داد: متاسفانه یا خوشبختانه من به مانند خیلی از دلالان نبودم که واسطه گری را را آینده اندیشی بدانم و به همین دلیل اکنون برای اداره خانواده ام با 60 سال سن باید همچنان سخت کار کنم تا بتوانم از به زندگی ام رسیدگی بیشتری داشته باشم و آن را اداره کنم و یکی از دلایلی که مانع حضور من در راس کمیته داوران می باشد همین مسئله است.

وی افزود: البته با آقای تاج صحبت هایی را انجام داده ام و اگر او در روز های آتی مسئولیت کمیته داوران را خودش به عهده بگیرد به وی قول داده ام تا به عنوان مشاور تمام تجربیات خود را در اختیار وی قراردهم و از هیچ کمکی برای کمیته داوران فدراسیون فوتبال دریغ نخواهم کرد.
**عسگری بهترین گزینه برای ریاست کمیته داوران است
غیاثی در مورد اینکه چه کسی را برای تصدی ریاست کمیته داوران پیشنهاد می کند گفت: در حال حاضر بهترین گزینه ای که می تواند نظارت خوبی را نسبت به مسائل داوری در کشور داشته باشد حسین عسگری است و به جرات می توانم بگویم که او از من در این حیطه تواناتر است و به خوبی از عهده این مسئولیت بر می آید.
وی ادامه داد: عسگری فردی تحصیلکرده و آشنا به زبان انگلیسی می باشد و سال ها به زیر و بم داوری در ایران آشنایی کامل داشته است ضمن آنکه داورانی را که اکنون در میدان قضاوت می بینید همه از شاگردان عسگری هستند و او در زمان من نیز در کمیته داوران دارای مسئولیت بود.
وی افزود: اینکه فدراسیون کدام گزینه را انتخاب می کند به من مربوط نمی شود و به عنوان یک دوست به مسئولین فدراسیون پیشنهاد می دهم که عسگری را انتخاب کنند.
** تاج مسئولیت بگیرد مشاوره می دهم
غیاثی با اشاره به ابلاغیه فیفا به منظور اجرایی کردن آیین نامه کمیته داوران گفت: فدراسیون هر چه زودتر باید تکلیف این کمیته را قبل از اجرایی شدن اساسنامه توسط فیفا مشخص کند و حتی تاج می تواند این مسئولیت را عهده دار شود که در این صورت من به عنوان مشاور حاضرم با وی همکاری کنم.
** کاش عنایت زود تر از این ها استعفا می داد
کارشناس مسائل داوری با اشاره به استعفای عنایت عنوان کرد: روزی که عنایت را به عنوان رئیس کمیته داوران انتخاب کردند از او توقعات زیادی داشتم و اما او از همان اول وارد جریانی شد که پیش از آن او را از ورود به جرگه برخی آدمهای غیر مسئول که برای ارتقای داوری هیچ هدفی نداشتند بر حذر داشتم اما عنایت از شان عنایت دور شد.
وی ادامه داد: عنایت تمام توانایی اش را به کار گرفت تا بتواند کمیته داوران را به ثبات برساند اما متاسفانه نتوانست و در نهایت نیز استعفا داد که اعتقاد دارم او باید زود تر از این ها استعفا می داد تا کار به اینجا نکشد اما او در آخرین هفته ها نیز نمی خواست استعفا دهد و مصرانه به کارش ادامه داد.
** قضاوت ترکی به دلم ننشست، برای او ناراحتم
غیاثی در مورد عملکرد ترکی در جام ملت های آسیا عنوان کرد: متاسفانه قضاوتی را که ترکی در دیدار دو تیم سوریه و ژاپن انجام داد هرگز نپسندیدم و طبق آخرین اخباری هم که دریافت کردم ترکی در بازی های دور بعدی حتی به عنوان داور چهارم هم در لیست داوران قرار ندارد و این بدان معناست که کامرانی فر در آن صحنه تصمیم درستی را اتخاذ کرد.
وی افزود:ترکی از زمانی که از آزمون های داوری به ایران برگشت آشته بود و این آشفتگی به این خاطر بود که مسئولین برگزاری این رقابت ها نواف شکرالله بحرینی را به جای او به عنوان داور اصلی انتخاب کرده بودند اما این امر نباید باعث می شد که ترکی آن حرف ها را علیه عنایت بزند و زیرا ترکی فردی خوددار است.
** داوری های جام ملت ها
غیاثی در پایان اذعان کرد: نباید داوران جام ملت های آسیا را با داوران جام جهانی مقایسه کنیم زیرا چنین مقایسه ای به هیچ عنوان درست نیست و نمی توان سطح خوب و قابل قبولی را از این قضاوت ها توصیف کرد زیرا داوران در برخی از بازی ها اشتباهات فراوانی راانجام دادند که یکی از این اشتباهات نزدیک بود گریبان تیم ملی خود ما را بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *