غیاثی: خطای پنالتی روی رضایی به درستی اعلام نشد

رضا غیاثی

به گزارش سایت داوران،  کارشناس داوری فوتبال، گفت: داور در دقیقه ۳۰ بازی بدرستی تشخیص داد که روی کاوه رضایی خطای پنالتی انجام نشده است.

رضا غیاثی در مورد قضاوت بیژن حیدری در بازی استقلال و تراکتورسازی، گفت: روزی که دپارتمان داوری فوتبال به قول عادل فردوسی پور گزارشگرشوخ طبع بازی استقلال با تراکتورسازی از سیستم چالش مانکن یوفا یا بهتر بگویم سیستم قراردادن دو داور اضافی درروی خط عرضی (خط دروازه) زمین بازی در کنار دروازه ها که یک سیستم قدیمی و بدون طرفدار در دنیای فوتبال است و نه فیفا و نه سایر کنفدراسیون‌ها وحتی کشور‌های عضو یوفا از آن استفاده نمی‌کنند استفاده کرده بود تا بیش از ۵٠ درصد هزینه قضاوت لیگ برتر را بی دلیل ومنطق بالا برد‌، دپارتمانی‌ها آنقدر در اجرای این تصمیم آنی‌شان عجله داشتند که مجبور شدند یک کمک داور را بعنوان داور چهارم این بازی بگمارند.

وی افزود: بیژن حیدری داور همدانی بازی با آمادگی بسیار خوبی که داشت کوشش کرد تا یک قضاوت عادلانه و بیطرفانه را به انجام رساند و الحق هم جزء در دو یا سه صحنه خطا که آن هم اثر گذار نبود در طول زمان بازی اشتباهی دیگر مرتکب نشد.

کارشناس داوری یادآور شد: مهم‌ترین تصمیم تیم داوری در دقیقه ۶٨ و قبل از به ثمر رسیدن گل دوم تیم تراکتور‌سازی اتفاق افتاد طی آن رضا سخندان کمک داور توانای مشهدی کشورمان به درستی و شجاعتی کم نظیر سانتر بازیکن خط میانی تراکتورسازی را روی دروازه استقلال و برای مهاجمان و همدسته‌هایش را آفساید تشخیص نداد و به ادامه بازی رای داد.

وی تأکید کرد: حیدری درطول بازی به امید ابراهیمی، یعقوب کریمی. کاوه رضایی از استقلال و حاتمی از تراکتور برستی اخطار داد. او در دقیقه ٣٠ بازی بدرستی تشخیص داد که روی کاوه رضایی خطای پنالتی انجام نشده است.

غیاثی افزود: در دقیقه۴٢ برخورد محمد نوری و رحمتی را داور مدیریت کرد و خطای نوری را به درستی اعلام کرد. استراحت قانونی ١۵ دقیقه‌ای بین دو نیمه بازی حدود٢٠ دقیقه طول کشید و معلوم نشد مقصر آن داور است یا دوتیم دیر به میدان آمده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *